måndag 10 juli 2017

Helgen :)

I fredags hängde jag o barnen med mamma/mormor o Ove till Rättvik 😊

Hälsa på min mormor, 
och Sebbe tyckte de var kul att gå längs hennes vårdsäng o samtidigt kunde hon se Sebbe 😊

Bad i Siljan vid långbryggan stod sen på tur 😊


Sebbe satt hellre i sanden o lekte 😊


Medan Fabbe både grävde med nya spaden han fått av mormor samt bada 💦😊


Efter badet blev de glass från rättviks glass 😋

Åt hemma hos mormor o Ove rätt sent 😬 
o bad där med för grabbarna då de var sandiga från topp till tå 😉🛁
Så de var bara att lägga dem när jag kom hem.

Lördag, var vi syrror tillsammans med Sebbe iväg på loppis i Borlänge samt kika i några affärer 😊


Fynda coola shorts till Fabbe på loppisen för en femma 😊👍🍌

Samt fina böcker till oss syrror o barnen 📚📖
En uggla, bil o väska till Sebbe mm 😊

Storhandla på vägen hem!

Syrran/moster passa barnen så jag o sambon kunde åka upp till sjukhuset 
o hälsa på barnens nyaste kusin endast 1 dag gammal 😍❤️ 

Fabbe o hans far hade gjort rent alla leksaker som var sandiga, spolat av verandan fram, klippt gräset, lekt, köpt glass o samlat vatten ute i regnet o blivit blöta 😊


Innan


Efter 



Regna nå otroligt, så detta samla de ihop på några minuter 😜

Söndag

Sebbe ville inte äta gröten då han såg leverpastej, 
så jag fick tag i ett recept o slängde ihop grötmuffins, istället för att slänga gröten.

  

När vi var klara så drog vi till barnens farmor o farfar, 
då sambon skulle hjälpa dem snickra på verandan 🔨

Fabbe hjälpte till, hantlanga, 
busa med farfar varvat med att borra o skruva själv (med hjälp av mig) 🔨😊




Sebbe sov nästan två timmar ute i vagnen 😊👍


Samt busa, lekte gräsklippare... ☘️🌱😉


O Bethoven var runt omkring 😍 


Hemma igen så la sambon Sebbe och jag o Fabbe vattna blommorna ute o smaka årets första smultron innan de var läggdags.



//Mia 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!

Va kul att du hittade hit :)
Lämna gärna en kommentar, då blir vi jätteglada :)

Kramar