tisdag 13 december 2016

Vecka 49

Måndag

Gjort oss klara till öppnis sen ville inte Fabian, så vi blev hemma istället. 
Hemma o myste o lekte istället :)

På eftermiddagen var vi iväg till vårdcentralen, och tog lite prover på Fabian,
och eftersom de var två prover så fick han två leksaker :)

Tisdag

Tyckte däcket såg lite platt ut fram, så sambo kollade och visst var de lite,
så ett besök hos däckverkstaden efter att ha lämnat Fabian, var ett faktum.
Självklart på däcket vi fick köpa nya förra året, pga punktering.
Vi behövde inte köpa nya däck, men pyspunka brevid ventilen var de,
men de fixade de på däckverkstaden medan vi väntade.

Mina kollegor hade anordnat julgröt med skinksmörgås o kaffe för våra gubbar o gummor o tänkt på mig o min kollega som är hemma med småttingar, så vi hälsade på :)
Uppskattat av de äldre, då de gillar barn :)
Mysigt o komma iväg o träffa kollegorna o pensionärerna, käka lite gröt o smörgås
o lyssna när några av mina kollegor spelade o sjöng julmusik :)

Eftersom de var mitt i hämtning av Fabbe, så fick pappan hämta honom
o sen fick Fabbe följa med pappan till jobbet o de gillade han :)

Avslutade kvällen med ett besök av denna lilla sötnos o hans husse o matte,
dvs min svägerska o sambo :)






Men att få han på bild, var inte de lättaste...

...eller snarare en bild med skärpa ;)

typ som den nedan ;)



Han försökte valla in Sebbe men de gick inte, så han skällde på Sebbe ;)


Onsdag

Ut till mamma/mormor efter att ha lämnat av Fabian å förskolan.
Vi tog en promenad med moster o hennes ena hund :)
Fika o snacka o myste o busade med Sebbe ❤️



Sebbe busar i mormors säng

På kvällen kom farmor o farfar till barnen o hälsade på samt kunde vara sällskap åt Fabbe,
 om/när/under tiden Peppe skulle natta Sebbe, då han helst vill bli nattad av mig, 
eller snarare tutta på mig..

För själv var jag iväg på julbord med musikunderhållning av Svenne Rubins med gäster 
tillsammans med mina kollegor 
o hälften av kommunens arbetare, (ca 2000st) då andra halvan gick på torsdagen.

Trevligt, god mat o bra underhållning, förutom att de var lite väl hög musik ibland...

Kul att få komma ut! :)

Torsdag

In med bilen igen, till verkstaden, då bromsklossarna behövde bytas, 
o så visar de sig att de är på samma ställe som där jag fixa mitt däck, o samma kille...
men nu är de fixade iaf!

Efter att ha hämtat Fabian på förskolan, så åkte vi till Ica Maxi o fika, o sen handla :)

Bra o mysig dag med båda barnen tills läggning av barnen kom.
Ja Fabbe var de ju inga problem men Sebbe...
La Sebbe säkert 10 gånger...
Till slut fick han vara uppe med mig o se lite tv, innan vi båda la oss.
Skicka en bild till mamma på Sebbe, och hon skrev tillbaka, att han såg ju inge trött ut...
nej inte skulle han sova inte!




Fabbe hade på förskolan blåst färg med sugrör :)

Fredag

Öppnis i Hosjö, o sångstund i kyrkan :)
Barnen fick hjälpa till att öppna luckorna o sen slå igång klockorna på kyrkan :)


Medan Sebbe sov ute så hann jag o Fabian pyssla ihop en julkula på öppnis tillsammans ❤️


Efter öppnis följde Nikolaj o hans mamma med hem, så barnen kunde fortsätta o leka :)

På kvällen köpte pappan i huset mat från Sibylla, ( efter val av Fabbe )
när han kom hem från Stockholm, som vi åt här hemma. Mys!

Sen råka vi båda somna när vi natta barnen, så de blev en konstig kväll.
Bara göra sig i ordning o krya ner i sängen...

Lördag:

Fix inne o ute, jag mest inne medan grabbarna gick ut.

Sen åkte vi ner till stan.
Luncha på Kopparhatten o sen in i lite affärer o fixa klart lite julklappar 
medan pappan i huset var iväg på ett möte.

På eftermiddagen åkte vi hem till mamma o blev bjudna på mat, 
o båda barnen fick julklapp i julstrumpan

Fabbe fick godis- Pez o Sebbe fick en cool body :)

Söndag

Snöat ännu mer så förmiddagen bestod av att skotta snö o åka pulka
 innan vi begav oss o hälsa på vovven efter önskemål av Fabbe :)


Jag o Fabbe hann även med en tur in till stan o åka pulka med Emma o Wille :)


Under veckan beställde jag även ett amningshalsband, så får se om nicke nyfiken, dvs Sebbe kan fokusera mer på att äta än allt annat...



//Mia









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!

Va kul att du hittade hit :)
Lämna gärna en kommentar, då blir vi jätteglada :)

Kramar