lördag 2 april 2016

Påsken

Påsken inföll tidigt i år, så den har precis varit, 
och jag hade turen att den inföll under min lediga helg så två hela dagar fick vi ledigt ihop 
och sen torsdag, fredag och måndag jobba ja ju inte hela dagen...

Onsdagen: lämna en påsk-drake på förskolan :)
Ja för inte skulle han vara påskkärring eller påskgubbe ;)


Torsdag: tillfrågad att jobba dag istället för kväll, 
så efter att jag hämtat Fabian åkte vi ut till mormor och Ove och blev bjudna på mat ( fast jag ringde dem och frågade om vi skulle äta nå ihop, och då hade de redan tagit fram mat )
och Fabian fick leta efter ett påskägg :)

Fredag: jobba först och under tiden hade mina grabbar pantat burkar och ätit på Sibylla :) 
Sen blev jag upphämtad på jobbet och åkte ut till mamma å Ove och blev bjudna på påskmat. Mums!

Fabian påskpyntade hos mormor med typ en hel rulle tejp 😜

Lördag: iväg på kalasfika och dit kom även Fabians farmor och farfar, så en grabba var nöjd :)
Han fick även ut och leta efter ytterligare ett påskägg :)

Förutom godis i påskäggen fick Fabian tre bilar samt bokstavskex av mormor och Ove
och traktor och lastbil samt tupp av farmor och farfar :)
Farmor och farfar följde sedan med oss hem och vi åt god mat ihop :)

Söndag: fint väder ute fast de blåste rätt mycket i emellanåt.

Farmor och farfar kom in till stan igen och vi tog ångloket till Grycksbo ihop.
Fabian älskar ju allt som har med fordon att göra och farmor och farfar hade aldrig åkt det.

Sopa garageuppfarten och längs med muren, ifall sopbilen kommer snart.


Rensa även ut rabatten längs med muren på vissna blad och så, så nu är det fixat!
Fick bra hjälp av Fabian :)




Kärleksörten har börjat titta fram :)


Rensade även ur lite ur landet på baksidan och doften av gräslök slog emot en :)

Tog en promenad med grannarna och lekte i en lekpark :)

//Mia




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!

Va kul att du hittade hit :)
Lämna gärna en kommentar, då blir vi jätteglada :)

Kramar