söndag 6 september 2015

En ledig vecka :)

En vecka på schemat med inga turer alls, så då passade jag på att vara ledig en vecka.
Har ju jobbat typ hela vintern, våren och sommaren utan nå ledigt alls, så nu passade jag på :)

Hade en lista med saker jag skulle vilja hinna med, och tror nästan jag bokat av allt :)

Måndag:

Öppnispremiär i Hosjö var jag och Fabian iväg på :)
Lekte och fikade :)



Så kan man oxå göra med en tunnel ;)

Åkte bara hem och åt lunch sen åkte vi 
och hälsade på min barndomskompis Josefine 
och hennes söta, goa och snälla pojk Einar på 2 månader :)

Pratade, pratade och åter pratade, varvat med bebisgos, gofika och lek :)
Nu får de inte gå 3 år till nästa gång vi ses..

Tisdag:

Stan med min lilla älskling, och vi lekte både här och där, frisörbesök för Fabbe, 
luncha ihop som avslutades med glass och sen var vi in i typ 3 affärer, 
varav den ena var BR och den andra var Polarn och pyret, där man kan leka med tåget ;)




Åt middag hos mamma/mormor och Ove :)
För sen fick Fabian vara kvar hos mormor och leka och mysa 
medan jag och syrran var iväg på ett Me and I party :)

Onsdag:

Hemma dag med mest mys och lek i regnvädret, förutom att sätta ihop lite förvarningar från Ikea.


Åh vi får inte glömma att glassbilen kom ;)
Hörde inte alls att de var glassbilen med det gjorde Fabian :)


Avslutade kvällen med att gå ut och äta med Yvonne och Camilla, gamla dosare, på Bishops :)


Lite pyssel han med innan läggdags, och det gick bra ända till det blev en knut. 
Då gav jag upp...

Torsdag:

Frågade om Fabian ville åka och bada eller leka på Leklandet, och han ville leka :)
Perfekt i detta trökväder och det var så lugnt och skönt! :)


Åkte ut till mamma/mormor och Ove och åt lunch, biblioteks besök 
och sen hämtade vi pappa för en tur ihop till Borlänge :)

Fredag:

Öppnis idag med :)


Fabian fick öppna kyrkan :)

Lekte och hade skoj :)




Såg att grannarna var ute när vi åt lunch, så vi gjorde dem sällskap så fort vi ätit upp maten :)

Bjudna på mat på kvällen hos Tomas och Desiré och deras lilla söta grabb :)


Pysslade igen på kvällskvisten medan jag såg på flera avsnitt av en serie jag följer :)


Rätt nöjd, men ska finslipa detaljerna.

Lördag:

Bamsejympan som Fabbe säger, började igen :)

Tre generationer ( Fabian, hans pappa och farfar) och sen jag var ut och plockade lingon :)


Fanns massor av fina lingon, så 4 hinkar blev det :)


Blåbären var oxå fina och stora!
Men de har vi nu så vi klarar oss, så de plockade vi inga mer av.

Kvällen drog vi till mamma/mormor och Ove och blev bjudna på mat samt rensa lingon, 
då de har en bättre rensare.

Sambon och grabben drog vid 21, för då var de trötta, men jag var kvar till kl 22,30 och rensade, 
och då hade jag en hink kvar.

Nova kom för hon skulle sova hos Moster Stina, så hon gjorde oss sällskap medan jag rensade :)

Söndag:

Städning och bakning stod på schemat, innan  gästerna kom.
För det vankades kalas, då jag fyller år.


God mjölkchokladkladdkaka, på fina fatet jag fick av min grabbar <3


Fina servetter fick jag oxå :)

Så blev firad av min familj och sambons familj :)

Avslutade kvällen med pizza och rensa klart lingonen...

//Mia



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!

Va kul att du hittade hit :)
Lämna gärna en kommentar, då blir vi jätteglada :)

Kramar