söndag 21 juni 2015

Midsommarhelgen :)

Midsommarafton firades hos svägerskan och svågern tillsammans 
med Fabian, min sambo, mamma, Ove, svärföräldrarna samt svågerns mamma, bror med fru :) 


Fin blomma med kruka vi fick av mamma/mormor :)

Grillade och åt rabarberpaj :)

Syrran och hennes kille kom förbi en vända :)


Fabian myste runt i pyjamas på kvällen och pratade med katterna :)
Han höll sig vaken ända till halv elva.

På midsommardagen är de tradition att åka upp till stugan och firandet där :)
Kunde byta tur, så jag fick jobba dag och vara med till stugan :)


Kollade på fåren :)



Sambon vann på chokladhjulet :)


Vi syrror och Fabian dansade runt stången :)

Åkte hem till oss och åt kebab och pizza ihop och sen lekte Fabian och Wille :)
Skilde ett år i mellan dem, men de lekte jättebra ihop :)

Söndagen = ledig dag och strålande sol efter lunch och kväll :)

Åkte ner på stan efter lunchen och käkade glass :)

Bjudna på mat hos mamma/mormor så vi åkte direkt dit efter stan.
De var på väg och gå till affären så vi hängde på.
Hade ingen vagn med så vi tog med skrindan/kärran som min pappa byggt :)


Lekte ut hos mamma/mormor och kolla vilket fint väder :)

Trött grabb som somnade innan kl var åtta. Hann nätt och jämt hem...

Så jag hann vattna, kolla till salladen jag sått, plantera några fler perenner 
och börja slipa möblerna, som jag fyndade på loppis :)







Måndag:

Lekte in och ute, uträtta lite ärenden, tvätta, mysa och bädda rent. 



Efter att ha bäddat rent, så la jag på nya överkastet jag köpte på stan i söndags.
Hade presentkort på Hemtex och så var detta på rea, så då slog jag till. 
Letat efter ett grått för dubbelsäng men inte hittat nå, eller så har de varit väldigt dyra.
Men nu unnade jag mig ett :)



// Mia 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!

Va kul att du hittade hit :)
Lämna gärna en kommentar, då blir vi jätteglada :)

Kramar