lördag 9 maj 2015

Gjort en massa :)

Här hemma har det varit många projekt pågående på samma gång idag...


Gräset behövde klippas, då det var så långt, så det fixade sambon.
( Jag erbjöd mig att göra de, men behövde inte.)
Nu kan vår klippis sköta gräsmattan i sommar, utan att de är för långt och svårjobbat.


Medan jag var på jobbet fixades stentrappan, som de lossnat en bit ur,
 och sen har en viss liten herre fortsatt och tagit bort fler stenar, men nu så är det fixat!
Sambon passade på medan grabben sov sin middagslur.


Fabian hade blött näsblod, så då passade jag på att bädda rent både i hans och våran säng :)
Vädrat, tvättat sängkläderna och bäddat i nytt. 
Ska bli skönt och lägga sig! :)


Likaså hade sambon börjat olja in ekskivorna i köket, 
men de ska vi fortsätta med då de behövs lite mer olja...


Mitt i alltihopa bjöd vi hem folk på hemmagjorda hamburgare, som vi grillade och åt ute :)

Fabian och hans far var på avslutning på jympan idag,
 och efter det så åkte de och handlade, 
och medan sambon hämtade bröd, 
så gick Fabian till bullarna, och sa: farfar äta bullar mej :)

Så han köpte mini croissanter till sig och wienerbröd till farfar 
och ringde sen farfar och bjöd in han på fika :)

Så Fabians farfar och hans bror kom på fika, och stannade även och åt hamburgare med oss :)
Likaså Fabians mormor, moster och Ove kom och åt med oss :)

//Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!

Va kul att du hittade hit :)
Lämna gärna en kommentar, då blir vi jätteglada :)

Kramar