torsdag 9 april 2015

Barnvakt, maten serverad och nystädat :)

Blev ett långt arbetspass idag med, från kl 7,15 till kl 17,
 och sambon behövde åka till Stockholm,
 så det var snällt att moster kunde ställa upp och hämta Fabian efter att hon slutat kl 15, 
så han slapp gå så himla länge idag. ( han hade annars fått lov att gå ca 6,45-17,30)

Meningen var att moster skulle ta bussen när hon slutade till Fabians förskola, 
och sedan ta bussen vidare hem till sig, och jag skulle hämta grabben där. 
Men så blev vi bjudna på mat hos mamma/mormor, 
så då ändrades planerna till att ta bussen tillbaka till mormor.

Sen ändrades planerna igen, då syrran/moster behövde in till stan och köpa ett presentkort, 
så moster, mormor och Ove åkte och hämtade Fabian på förskolan, 
och sedan åkte moster och Ove vidare till stan och köpte presentkort ( syrran har inte körkort.. ) 
och mormor åkte med Fabian hem på bussen.
(Fabian tycker de är kul att åka buss och sen hade de ingen bilbarnstol. ) 
De hade även stannat och lekt i en lekpark :)
Så tack snälla för att ni ställer upp och hjälper oss!

Så när jag slutar tar jag bilen direkt ut till mamma, och ett dukat bord, och bara sätta sig och äta. 
Tack igen!

I dörren möter jag en grabb i pyjamas, som badat hos mormor, 
för det är tydligen kul att bada hos mormor men inte hemma...
Syrran hade tänkt att han skulle få andra kläder på sig, men han skulle ha pyjamas ;)

Väl hemma sedan så är hela huset städat! :)


Ja vi anlitar Home Maid, för att städa hos oss en gång i månaden och det är helt underbart!
Tänk att få slippa göra rent duschväggarna, och köksluckorna osv. osv. 
Ja visst måste vi dammsuga och så i mellan, men slippa det en gång i månaden samt grova göra.
Så underbart och helt klart värt priset!

Började medan jag var mammaledig, och ville lägga tiden på Fabian istället, 
och när man väl börjat så vill man för alltid ha det så :)
( Har tidigare sagt att jag vill inte ha någon annan som städar hemma, men nu gör det mig ingenting. )

La på nya mattan med ugglor, när jag kom hem :)



//Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!

Va kul att du hittade hit :)
Lämna gärna en kommentar, då blir vi jätteglada :)

Kramar