måndag 4 augusti 2014

Bad, kalas, bär, present och aska...


Visst det var inte så där väldans fint väder igår, men varmt så jag, syrran och Fabian tog oss ett dopp :)



Fabian börjar intressera sig för skruvmejslar ( eller Mimmis som han säger ;) och skruva, 
så mamma/mormor hittade den här och köpte till honom :)




Avslutade eftermiddagen/kvällen med att umgås med vänner :)

Vi grillade, firade en av vännerna som fyller år nu i veckan, pratade och hade det skoj :)

Födelsedagsbarnet och hennes sambo stod för tillbehören till grillat 
och sedan fick vi dessa läckra desserter :)


Förmiddagen idag åkte jag och Fabian ut till mamma/mormor och hjälpte henne plocka av röda vinbär :)



Här satt jag under busken ;)


Fåglarna hade tyvärr tagit en del, eller som Fabbe sa, att det var han ;)
Men fick ihop en del iaf, så nu ska det göras gelé :)

Efter att Fabbe fått lunch och somnat, så plockade jag och mamma av de sista av vinbären, och när vi ändå höll på fast de var varmt så plockade vi av alla körsbär och sen lite av hallonen.


Frågade mamma lite snällt vad de gjorde på eftermiddagen, och de hade inget speciellt för sig, 
så de var barnvakt till Fabbe medan jag åkte iväg och köpte present med några vänner.
Visst hade jag kunnat haft Fabbe med, och så var planen från början, 
men han hade det så mycket roligare hos mormor.


När present inköpen var klara så åkte jag och hämtade upp sambon och så for vi ut och åt med mamma/mormor och Ove.
Syrran kom oxå dit efter hon slutat jobba.

Hade velat bada, men vädret ville nå annat...

När vi skulle åka hem såg bilarna ut så här...



Aska, från skogsbranden i Sala, och då bor vi ändå i Falun. 
Tänk på dem som bor där, stackare!
Hoppas de får kontroll över branden snart!

//Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!

Va kul att du hittade hit :)
Lämna gärna en kommentar, då blir vi jätteglada :)

Kramar