söndag 1 juni 2014

Blommor och grillat :)

När vi klarat av morgonbestyren styrde vi kosan mot Rottneby handelsträdgård, 
för att köpa mera blommor :)

Efter lunch åkte vi ut till mina svärföräldrar och en liten grabb däckade i bilen, 
och fortsatte som tur var att sova i vagnen efter att vi lyft över han dit.
Vi skulle dit och fira morsdag, då min svärmor jobbade förra helgen.

En liten fågelfamilj hade flyttat in i holken och fått ungar :)
Å högst upp i den mittersta tallen hade en skatfamilj byggt bo :)
Vi blev bjudna på gofika och grillat :) Mums!

Här leker Fabian med hans pappa gamla bilar :)

Det var en nöjd grabb som fick leka och träffa sin farmor och farfar :)
Å sin faster Suss och Simon :)

Kan säga att det var en grabb som slocknade rätt snabbt när vi kom hem.
Han höll sig dock vaken i bilen.

När Fabian somnat gick vi ut och planterade blommorna vi köpt tidigare idag
samt flyttade blommorna jag fått av Madde i höstas, som övervintrat i komposten.
De flyttade vill till vår nyanlagda perenn rabatt :)
Försökt piffa till det på verandan, men nå mer ska nog dit...

Jordgubbsmynta :)


Han även med att spraya lite, innan jag gick in :)

Väntar på ett paket med sprayburkar, då jag köpt lite nya :)

Fyndade denna på en loppis, och den har nu fått ett nytt lager färg.
Avslutade kvällen här samt att röja lite inne.

Kram Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!

Va kul att du hittade hit :)
Lämna gärna en kommentar, då blir vi jätteglada :)

Kramar