torsdag 6 mars 2014

Blä för magsjuka! ( uppdaterad )

Hade ju så trevligt i tisdags på dagen! 
En hel dag med vännen Erica, hennes son och min syrra :)
Men kvällen var desto mindre rolig... 
Till att börja med så var det väl inge särskilt. 
Grabben åt sin välling och somnade till slut och sov i sin säng.
Ungefär 1,5 timme senare så var sambon in i sonens rum då de lät som han vakna, men han sov.
Dock med gosedjuret katten som kudde och en ned spydd säng...
Reagerade knappt när jag tog av han pyjamasen och la han i vår säng.
En trött och slut grabb.

Han spydde någon gång till på natten, och då jag skulle ta han så min sambo kunde torka så svartnade de för mina ögon och jag svimmade.
 ( hann känna så sambon tog Fabian och jag hann sätta mig ner )
Samt spydde, så både jag och Fabian har åkt på magsjuka! 

Igår onsdag fick sambon lov att stanna hemma. 
Tur han kan jobba hemifrån, så de kunde han göra mellan varven samt när vi sov.

Idag känner vi oss lite piggare, men inte helt bra.
Fått i oss lite mat och kunnat varit uppe iaf.

Fabian somnade strax innan kl 20 igår och vaknade inte förrän kl 6, när sambon skulle till jobbet.
Inte ens jag vaknade i natt, bara strax innan sambons klocka ringde.
Vilken underbar natt!
När vi vaknade där vid 6 så gjorde sambon ordning välling till grabben 
och ett glas blåbärssoppa till mig, och jag bytte blöja på Fabian.
När sambon åkt till jobbet och vi druckit upp så la vi oss ner i sängen igen myste 
och somnade om till slut :)

Känner mig så dum att ha haft folk hemma och sen kanske smittat dem,
 men hur skulle vi veta att vi skulle åka på magsjuka?! Hoppas ni klarar er!

Var kom magsjukan ifrån?
Öppnis i måndags, jympan eller leklandet i söndags?

Skulle aldrig skrivit att vi var piggare, men iofs var vi ju det men på eftermiddagen kom sambon hem och även han hade åkt på magsjukan.
Å han har drabbats värst. Stackarn!

Fabian sov okej på eftermiddagen men var lite grinig, och fick truga i han lite till mellanmål,
och strax efter spydde han igen.
Dock blev han piggare och gladare efter han spytt.
Kändes väl bättre i magen säkert.

Kramar från Mia 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!

Va kul att du hittade hit :)
Lämna gärna en kommentar, då blir vi jätteglada :)

Kramar