onsdag 22 januari 2014

Barnvakt x 2

Är så otroligt tacksam att vi har båda våra familjer i vår närhet, och att de alltid ställer upp!
Tänk om man inte hade det, eller att de inte bryr sig/ställer upp.

Inte nog med att de passar Fabian de gör så mycket mer!

I måndags behövde jag jobba och då ställde Fabians farmor och farfar upp och var barnvakt, 
då båda var lediga.
Hämtade honom här hemma på morgonen och på kvällen åkte vi ut 
och hämtade honom samt blev bjudna på mat.
Vi hade handlat maten, men de lagade den samt skickade 
med både mig och min sambo matlådor och även Fabian.
Tidigare på morgonen hade de gjort ordning lunch och middag till Fabian :)

Mamma, pappa och farmor brydde han sig inte så mycket om, 
eller saknade under dagen då det var farfar som gällde :)
De hade lekt och haft kul :)
Varit ut en sväng. 
Gått och handlat grädde, och Fabian hade traskat en bit, vilket tog ett tag ;)
Även pulsat runt huset i snön.

Tisdagseftermiddagen och kvällen ställde min syster och mamma upp 
och passade Fabian så jag fick jobba undan lite till :)

Moster till Fabian och Fabian var ute och busade i snön innan vi åt middag och lite senare efter maten tog mormor och moster med Fabian och tog en promenad till affären så de fick frisk luft, röra på sig samt passade på att handla :)

Var en trött Fabian som kom hem igen, då han inte sovit så värst mycket på dagen, 
så de gav han välling, myste, läste bok och fick han att somna rätt snabbt.
Sen har han sovit hela natten i sin säng, till typ 5,30 då min sambo skulle till jobbet och då fick han lite välling och så kröp vi ner i vår säng och myste. Somnade oxå om!

Köpt lite nya bananer och nya nappar till Fabian :)

Tack för hjälpen!

Själv fick jag sällskap av dessa sötnosar :)



Kram Mia


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!

Va kul att du hittade hit :)
Lämna gärna en kommentar, då blir vi jätteglada :)

Kramar