måndag 27 januari 2014

Bakning :)

Ni som följer både mig och syrran på Insta och Facebook
började väl undra när det dök upp flera bilder med bakning igår.
Men vi hade inte pratat med varandra om att vi skulle baka just idag utan det blev en slump!

Kitchen Aiden försöker vi använda flitigt.
Då det är så kul, samt bra då man slipper stå och vispa själv eller knåda.

I förra veckan bakade jag och Fabian frallor.
Några fick rivna morötter i sig.

Hittade ett recept med nästan inge socker och salt i, bara små mängder,
så då kan man ge Fabian med gott samvete.

Degen innan jäsning

Inpaketerade och färdiga!
Tänkte att Fabian kunde vara med när jag delade degen och rullade dem, 
så vi gjorde det vid köksbordet men Fabian blev mest mjölig.
Hela han var typ vit, och tydligen var det gott att äta mjöl med slickepott oxå ;)


Blivit lite inspirerad av Paleo, då det finns nyttigt men ändå gott bröd.
Utan massa tillsatser och socker.

I många recept använder det kokossocker, så det är nu inhandlat.
Sambon skulle överraska mig och inhandlade en till skål till min Kitchen Aid,
 men råkade se orderbekräftelsen men jag är tacksam ändå!
Tanken som räknas ju!
Tack älskling!
Nya Hembakat dök upp till helgen och allt, och hittade genast massa recept att testa :)

Igår söndag bestämde vi oss (jag och min sambo) oss för att baka bullar, då det var slut i frysen.
Perfekt att ha hemma om det kommer gäster samt att det är så gott!

Började när Fabian sov sin förmiddagslur, och när degen skulle jäsa, så sov han fortfarande så jag slängde ihop Kolarutor i långpanna från senaste nr av Hembakat.

Degen på jäsning och kakan i ugnen.
Gjorde bara en sats för en gång skull, men då kan man baka oftare ;)
Ser inte så vacker ut, men blev bättre när vi ska upp den i bitar.
Nu kom denna fina burk, jag fick av mamma i julklapp, till användning :)
Smakade så gott!

//Mia

1 kommentar:

  1. Tack!
    Det kostade 510 kronor, det var lika som på Hår tuffsen va? Är det där du ska klippa dig?
    Hon som klippte mig gick i BF hon också, fast årskursen innan oss :)

    SvaraRadera

Hej!

Va kul att du hittade hit :)
Lämna gärna en kommentar, då blir vi jätteglada :)

Kramar