onsdag 4 december 2013

Säkerhet å tada!

Säkerhet tycker vi är viktigt, då det gäller Fabian.
Säker och bra bilbarnstol och barnspärrar på köksskåpen är bara några av dessa grejer.

Nu tror jag vi satt dit barnspärrar på alla dörrar i både kök, vardagsrum och badrum.

I köket har vi haft spärrar ett bra tag, men vissa är nu justerade och nu även på vitrinskåpen i vardagsrummet, då grabben tog tag underifrån när han inte nådde knopparna.

Sen att han kan öppna barnspärrarna på vissa dörrar är ju en annan femma. 
Hur många ettåringar kan det?!

Eftersom han blir längre och når mer ( barn har tydligen armar som blir längre bara man vill nå något speciellt intressant som man inte får ha... Känns det igen? ) så har vi sagt att vi måste inför skaffa ett spisskydd och när vi var till Borlänge så kollade vi på både Ikea och Elgiganten och Elgiganten hade ett för 499kr, 
inte så jättebilligt då... Så jag tänkte kolla på flera ställen. 
Men sen så slog det mig att undra vad det är för nå i tvättstugeskåpet vi har hemma...
Glömde bort att kika när vi kom hem men syrran påminde mig och kolla vad det var...



Inte så snyggt men bra! Tur jag inte köpte nå!

I badrummet tyckte en viss liten herre att det var kul att dra ut allt från skåpet, 
så nån lösning där fick vi lov att komma på, 
då de inte finns nånstans att sätta en barnspärr, 
och min sambo "lånade" två klossar av sonen, och här ser ni resultatet! :)




I vårt sovrum har vi fått lov att sätta fast våra nattduksbord i väggen, 
så Fabian slipper få dem över sig.

/Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!

Va kul att du hittade hit :)
Lämna gärna en kommentar, då blir vi jätteglada :)

Kramar