torsdag 12 december 2013

Fabbes vecka, vecka 49

Måndag:

Öppnis i Hosjö, men idag var vi lite sena, men hann dit och leka en stund iaf innan sångstunden.
Vi tränade på sånger inför lucia :)
Lite fika på det och sen mer lek innan det var slut för idag.

For inte direkt hem efter öppnis utan åkte till mormor och blev bjuden på lunch :)

Blev så mycket potatis över från bakningen, så mormor stekte potatisplättar.

Han med lite lek innan vi tog en promenad bort till affären, och jag skulle sova.
Men sov bara 1 timme, så var väldigt gnällig på eftermiddagen /kvällen...

När jag vaknade så var jag otröstlig, skulle nog sovit lite till men kunde inte...

Det som till slut hjälpte var att få kika lite på tv och prata med mormors katt Murre och sen mellis på det.

Efter middagen tog vi en tur och slängde tidningar, kartonger, plast, glas och metall vid en återvinningsstation samt åkte till pappas jobb, för pappa skulle hämta nåt.

Sen var det läggdags för mig, och jag somnade för en gång skull i mammas famn!

Tisdag:

Mamma försökte fota mig med pepparkakskläder på, så vi kunde beställa julkort,
men jag var inte riktigt med på noterna, då jag hellre ville busa...
Å mössan kunde mamma glömma att den skulle sitta på mitt huvud!

Myste i sängen och läste lite böcker innan jag sov min förmiddagslur.

Mamma och jag  tog en tur till ÖoB, Rusta, Jysk och Ica och jag fick köra bil inne på Ica :)

Försvann inne på ÖoB :)

Här kör jag för fullt :)

Hem och äta mellis och sen sova lite, och när jag vaknade igen så dammsög mamma, samt orkade golven, och det blev lite halkigt då jag skulle vara där mamma var...
Åt middag, kollade in när mamma duschade och avslutade med att mysa i sängen.
Men sova tänkte jag inte göra... blev iofs lite sen middagssovningen, så mamma lät mig var uppe lite längre, men tanken var inte så länge som jag var vaken...

Onsdag:





Kanelen i mammas ljusstake är spännande :)

Sov länge idag, ända till kl 9, vilket kanske inte var så konstigt då jag inte ville somna igår...

Farmor och farfar kom med släpis på förmiddagen, och det var spännande att kika på :)
De han även komma in en stund och busa med mig :)

Efter lunch åkte vi ner på stan, och där träffade vi tjejen, som mamma är kontaktperson åt ,
 och så tog vi en fika på Wayness och så byte de julklappar.

Men sova på stan, tänkte jag då inte göra, varken innan eller efter fikat, men jag var så nöjd och glad ändå!
Somnade iaf i bilen hem, så även idag blev det sen sovning.

Han med mat och lek inne innan läggdags men inte skulle jag sova. 
Efter över en timme höll mamma på att ge upp, och i samma veva kom pappa hem, så han fick ta över.

Torsdag:

Vaknade när pappa skulle åka till jobbet, och tänkte inte somna om på en gång, så idag sov jag till 9, 
och det var knappt mamma kunde väcka mig då...

Sen var jag trött igen efter några timmar och sov igen, och när jag vakande låg Spotty bredvid mig och så hade det börjat snöat och det var fascinerande! 


Ville kolla ut mest hela tiden när det snöade :)

När mamma går på toa, passar jag på att plocka ur toarullarna och kliva in själv i skåpet :)


Vid ca 15 kom mormor och moster, och vi tog lite fika, 
sen gick vi ut så jag fick spana in snön på nära håll, samt prova pulkan :)
Mormor gjorde en lykta!


Var bara ute en liten vända, då bakning av pepparkakor och lussekatter stod på schemat!

Hjälpte så klart till med bakningen.
Var en hejare på att slå på och av maskinen samt lyfta på locket :)



Smaka på degen var jag oxå duktig på ;)

Somnade strax efter sju, bara pappa la ner mig, men då hade jag inte sovit nå på eftermiddagen 
samt att det är jobbigt att baka.

Magen var mätt och belåten av deg, leverbiff samt välling :)

Fredag:

Var jobbigt igår, så jag sov i min säng hela natten, 
förutom nån vända som mamma och pappa fick stoppa i nappen och lägga mig ner, ända till kl 08,20!

Morgonen/förmiddagen bestod av mys, frukost, lek och bad :)
 Somnade gott bredvid mamma vid 10,50 och sov över en timme.

Kolla var jag hittade mina kissar?
Efter lunch hängde jag med mamma till Slussen, och spana in allt fint de gjort på dagliga verksamheten!
Sen ner på stan och möte upp moster, och gjorde lite ärenden.

Bonka på dessa klot är ju ett måste :)
Mamma köpte en fin pyjamas åt mig :)

Skjutsa hem syrran, och stannande hos mormor, då pappa ändå skulle relaxa.
Moster skulle på galej, men Nova var hos mormor :)

Lekte och busade samt stannande på mat :)

Lördag:

Hela familjen gick ut på förmiddagen :)
Pappa körde snöslungan, jag pulsade runt samt satt i pulkan som mamma drog runt
och avslutade med att jag åkte pulka ner för garageuppfarten :)



Efter lunch kom farfar, och vi åkte till farfars bror som fyllde 60 år och firade honom :)
Faster och farbror var oxå där, och min tremening Molly :)
Hon är så söt!
Å så hade vi lika napp :)

Vi busade runt, och efter mycket om och men somnade jag i mammas famn och sov en stund.

Var kvar där så pass länge att det blev knappt med tid att göra mat, 
så vi stannande till på Sibylla på vägen hem och åt där.
Fick sällskap av farfar, faster och farbror :)
Farmor jobbade så hon kunde inte vara med...
Jag fick en funbox med korv och mos :)
Å så tog jag en ballong på Sibylla :)

Farbror Simon satt i farozonen, och en vända lyckades jag smeta in hans tröja med potatismos ;)

Söndag:

Tanken var att jag skulle följa med mamma och moster på julmarknaden på Gruvan,
 men det var så pass kallt att jag stannade hemma med pappa.
Höll koll så pappa gjorde köttbullarna korrekta.
Sen när jag tog min lur, så fixade pappa mos och gräddsås och när jag vaknade 
så var maten klar och vi kunde äta :)

När jag ätit klart och fått ny blöja dök mamma och moster upp, och då var det deras tur att äta.

Eftermiddagen bestod av bus, lek, mellis och lite sovning :)



Mamma och moster fick besök, och de gick upp och pysslade!
Jag och pappa stack upp ibland och kollade läget :)

Pappa fick mig att sova, men sen vaknade jag och kunde inte sova. 
Varken mamma eller pappa fick mig att somna, 
så jag fick vara uppe en stund, och lägga mig samtidigt som dem.
Men pappa somnade före mig :)



Andra advent presenten av farmor och farfar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!

Va kul att du hittade hit :)
Lämna gärna en kommentar, då blir vi jätteglada :)

Kramar