tisdag 10 december 2013

Fabbes vecka, vecka 47 och 48

V. 47

Måndag:

Nallefest på öppnis idag :)

Alla barnen fick ta med sig sitt favvo gosedjur och jag har ju ingen direkt favorit utan tycker om så många,
så både katten och hunden fick följa med mig :)


Sitta i ladugården och leka är kul :)



Det bjöds även på nalletårta! :)

Vi hann hem och både äta lunch och busa innan jag sov middag, men så somnade jag fort oxå.

Mamma han fixa en hel del medan jag och 
när jag vaknade hjälpte jag mamma att dammsuga ur pysselrummet.

Pappa tog hand om nattningen idag så mamma kunde gå upp och sy.

Tisdag:

Vaknade tidigt idag och inte tänkte jag somna om som mamma ville så till slut gav hon upp och vi gick upp, så på förmiddagen så tog vi båda en lur.

Efter lunch gick jag nästan hela vägen ner till OKQ8 där vi mötte upp Bea och Jennifer :)


För min kompis Elis mamma hade tävlat hos Bea och vunnit majskrokar till Elis som vi fick och skulle leverera vidare till Elis.
Spatserade runt lite där, och satte mig precis en vattenpöl men blev blött i rumpan iaf...


På vägen hem igen så såg jag en hund, som jag gärna ville prata med och jag vägrade gå hemåt innan så hundens husse avslutade samtalet och kom fram till oss, så jag fick prata med hunden :) fick även en puss :)

Hem och byte kläder. Som tur var det bara overallen som blev blöt, och att det inte gått igenom.

Fortsatte vår promenad men åt andra hållet för att köpa ärtmjöl.


Var in på Öob och Rusta oxå, och så träffade vi på Nikolaj och hans familj :)

Stannade till på hemvägen och åt mellis för sen skulle jag sova, men somnade inte förrän vi var hemma.


Mormor kom förbi och hälsade på :)

Mamma och mormor skulle byta blöja på mig i köket, 
men innan de fått på nya blöjan gick jag ut i hallen och kissade... Ops!

Vi bestämde att mormor och moster skulle äta med oss, så moster åkte med pappa hit :)

Moster passade på att laga lite kläder, och jag fick följa med upp till pysselrummet och hittade knappar :) och annat plocka med! Å jag var så nöjd! :)



Onsdag:

Inomhus lek på förmiddagen och sovning  i vagnen inne innan lunch.

Pysslade bl.a. med detta :)


Efter lunch åkte vi ner till stan och uträttade lite ärenden och sen hade vi tid över innan vi skulle träffa tjejen mamma är kontaktperson åt, så jag fick spatsera runt på Holmtorget :)



Tog en fika/mellis på Åhléns och där satt en kvinna och vinkade till mig :)

Medan jag sov min eftermiddagslur så förberedde mamma middagen men då ringde mormor och vi bestämde att vi åt där istället :)

Så när jag vaknade, eller rättare sagt mamma fick väcka mig, då jag sovit så länge, så åkte vi ut till mormor :)

Busade, åt middag ( åt allt själv först, men sen plockade jag ur potatisen och ägget och åt bara korven ;) mormor försökte lura mig men det gick inte...), busade lite till :)

Till slut tyckte moster att jag varvar dryg, så då fick vi åka hem. 
Hon skojade bara men jag var ju trött och då blir jag väldigt klåfingrig....

Torsdag:

Öppnis i Elsborg på förmiddagen med granntjejerna :)

Busade runt, körde bil, lekte i köket och ställde mig på en stol ;)

Hämtade upp moster efter lunch och åkte ner på stan :)

Fikade/åt mellis på ett fik, moster och mamma hämtade ut en mössa på Polarn och pyret och gick runt i affärer.
Mormor gjorde oss sällskap och jag gick inte åt de hållet de ville ;)

Mormor och jag busade runt dessa klot :)




Fick även korv på stan :)

Stannade till på McDonalds på vägen hem och jag passade på att klättra upp i fåtöljerna där :)

Mamma försökte ta kort på mig i de nya mössorna...


Somnade ca 21 och sov hela natten i min säng, så mamma vaknade innan mig :)

Fredag:

Mamma och jag hämtade ut ett paket och samtidigt fick vi lite frisk luft.


Farmor och farfar kom förbi efter lunch för att busa med mig :)
Tog även en fika :)

Pappa relaxar idag och under tiden så skulle mamma dra på överdraget på min madrass, då jag blött näsblod och ni ser ju hur det gick :)



Skulle ner i min säng och busa :) mamma la ner lite mjukisdjur men jag skulle ha flera :)


Lördag:

Vi åkte tillsammans ut till min mormor, så pappa kunde flytta över bilbarnstolen till mormors bil, för mormor ville låna mig och inte mig emot :)

Mamma skulle på julmarknad och pappa skulle in och jobba lite.


Mamma hade köpt en till mugg åt mig samt en besticklåda och diskborste till mitt kök :)

Hade så skoj hos mormor och åt hur mycket som helst :)
Åt så mycket risgrynsgröt att mormor knappt fick nå.. 
Bra med lunch och en hel banan och en clementin och säkert nå mer oxå :)

Jag, mormor och helgmorfar lekte inne men tog även en promenad till affären :)

Mamma, pappa och moster gjorde oss sällskap på eftermiddagen/kvällen och åt middag med oss :)

Söndag:

Jag och Spotty lekte i mammas nattduksbord :)




Pappa och jag tog en promenad på förmiddagen så jag fick sova sen åt vi lunch och busade innan mamma och moster skulle pyssla med några vänner :)

Mer bus och god mellis innan jag och pappa gick bort till Robin och hans familj,
 men jag somnade på vägen dit och sov hela tiden pappa var där..

Innan och efter middagen så sydde pappa och moster luvor 
och jag busade runt i sängen i pysselrummet och hade så kul :)



Efter allt bus uppe så tog de inte lång tid för pappa att få mig att somna.

V.48.

Måndag:

Mormor hängde med till öppnis i Hosjö idag :)

Jag och mormor dekorerade ett ljus ihop och så fick jag en julkalender :)


Plockade ut hon i köket på öppnis och öppnade skåpet under och kröp in och stack upp huvudet i hålet ;)

Tog en liten powernap i bilen på vägen hem och sen var jag redo för bus igen :)

Tog en promenad till affären på eftermiddagen och somnade så skönt i vagnen på vägen hem.

Var lite vrång vid mellis så det slutade med att jag stod i mitt kök och åt mellis :)

Snubblade över Bobby Car och slog i näsan så det kom blod, 
så det blev ett oplanerat bad då jag hade både blod och potatis i håret.

Sen busade jag runt på övervåningen medan mamma och pappa betalade räkningar m.m.

Tisdag:

Inspekterade skorna samt myste lite innan vi drog till Elis och hans mamma :)



Tog en powernap på vägen dit och sen var det full fart på mig igen :)

Lekte uppe och nere, lyssnade på musik, låg på golvet och skruvade på stereon :) samt åt mellis ihop innan våra mammor klädde på oss och stoppade oss i vagnarna för en promenad så vi skulle få sova.

Efter ca en timme skulle Erica väcka Elis och då vaknade oxå jag..

Fick mysa lite i mammas famn innan vi åkte hemåt...

Hela familjen tog en tur efter middagen till Ica för att panta burkar från pappas jobb
 och det var många påsar...
Men jag satt så snällt i vagnen så jag fick gå runt på Ica samt ratta bil utanför kassorna.

Mamma försökte få mig att sova men jag har bara hyss för mig och skrattar åt mamma ,
så pappa fick ta över och då somnade jag snabbt.

Onsdag:

När jag var mätt slängde jag ner de som var kvar och sen åt jag på golvet istället ;)


Jag och mamma var ute säkert en timme på förmiddagen och hämtade lite material från skogen, spatserade runt samt busade på verandan ;)

Hämtade moster och gjorde grantomtar :) potatisnäsorna var intressanta :)


Spanar på mamma...



Gick in och åt mellis och sen lite sovning för min del och då pysslade moster och mamma klart.

Skulle skjutsa tillbaka moster till kl 17, men hann in på Ica en vända innan.

Kom hem samtidigt som pappa och pappa gjorde pannkakor till middag,
 och de slank ner då jag fick äta själv!

Torsdag:

Han med lite mys i sängen innan vi tog en promenad bort till Bea och Jennifer :) 
Busade runt och åt lunch där :) de har oxå katter så de busade jag oxå med :)
Hittade oxå ett dl mått :)

Somnade sittande i vagnen på vägen hem och sov sen i två timmar!
Så det blev lite sen mellis...

Fredag:

Hemma med pappa hela långa dagen, 
då mamma och moster är i Ullared och förhoppningsvis handlar något även till mig...
Pappa fick en okej natt, då jag sov till 5 sen somnade jag om inne hos pappa och sov till 7, 
sen tyckte jag det var dags att kliva upp!

Förmiddagen tillbringade vi i Borlänge. 
Hälsade först på farmor på jobbet och sen till Ikea. 
Lekte länge på barnavdelningen, provsatt soffor och fåtöljer samt åt mat. 
Ville dock inte ha köttfärssåsen så jag åt pappas köttbullar istället.

Var förbi pappas jobb, då han handlat lite dit från Ikea och där tog jag mig en liten lur.

Hem och åt mellis sen till leklandet med pappa, Robin och hans pappa :) 
Hade skoj, men efter ca 1 timme behövde jag lite energi så jag åt en banan sen var det full fart på mig igen :)
Åkte den blå rutschkanan massor av gånger :)

Så ni förstår att jag somnade ovagat på kvällen!

 Lördag:

Mamma är hemma igen :)

Fick följa med mamma och moster på en loppis i Borlänge, så mamma han träffa mig nånting under helgen och där gick jag runt lite och hittade både en stor hund och en pälsjacka att klappa och krama :)


Hem åt åt lunch sen gick vi ner till Koppartorget på julmarknad och där fick jag se en tomte :)

Sen var det dags att åka till farmor och farfar,
 där jag skulle sova över då mamma och pappa skulle på julbord och det har inte jag nånting emot :)
 Mamma och pappa stannade på fika innan de åkte hem och gjorde sig klar.

Busade så klart och badade i deras tvättstuga i hon :)

Faster kom förbi och hon filmade mig när jag skrattade så jag kiknade av den läskiga grodan :)
och skickade filmen till pappa så de fick se :)

Söndag:

Sovit bra. Vaknade vid fyra och fick ny blöja och lite välling sen efter ett tag somnade jag om i farmor och farfars säng och sov till 8.40.

Städade bland farmors och farfars skor och kolla vad fint det blev :)


Åkte med farmor och farfar till faster för att fira henne, då hon fyllt år under veckan :) 
pappa mötte upp oss där. 
Mamma hon var i väg och bakade, så hon kunde inte följa med.

Fick både mellis och middag där :) och busade med katterna, så de var väl helt slut när jag åkte där ifrån ;)
Lekte även med fasters nallar som hon hade i gästsängen :)

Vaknade när mamma kom hem på kvällen, vid typ 23 och skulle upp, så jag fick sitta med när se fikade och passade på att smaka av bröder som mamma varit med och bakat och sen sov jag faktiskt i mamma och pappas säng.

Mina två veckor :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!

Va kul att du hittade hit :)
Lämna gärna en kommentar, då blir vi jätteglada :)

Kramar