söndag 17 november 2013

Glädje och sorg


Gårdagen kunde inte ha börjat bättre!

Grabben vaknar i sin säng precis innan min klocka ringer, 
och då är kl 7,45 och han har sovit i sin egen säng hela natten!
Sambon ( ledig idag ) hämtar in honom till oss till oss, 
för vi behövde inte gå upp på en gång utan kunde mysa lite först!
Han sitter i mellan oss och läser böcker och är på strålande humör!

Vi äter frukost ihop och gör oss i ordning och sedan tar min sambo och vår son en promenad 
och jag tar bilen och hämtar upp mamma för vi ska på begravning, därav att sambon är ledig.
Min mammas helgbos mamma har dött och nu är det begravning.
Träffat henne bara några gånger, 
men hon har alltid blivit så glad när vi har haft Fabian med oss upp och hälsat på.
Hon var verkligen barnkär och han få ett barnbarnbarn 
och Fabian var väl på sett och vis oxå ett barnbarnbarn till henne.

Så det kändes rätt att gå på hennes begravning och mammas helgbo tackade för att jag var med!
Syrran hade gärna varit med hon oxå men fick inte ledigt från jobbet.

Efter den fina begravningsgudstjänsten som avslutades vid graven, 
där hon får vila på samma plats som sin bortgångne make, 
så samlades vi och åt god mat tillsammans.

Passade även på att hälsa på min mormor, 
och med mig fick jag en tröja som hon stickat till Fabian.
För om åren stickade hon en hel del, men på sistone så har hon inte orkat och kunnat,
men hon ville så gärna göra en tröja till Fabian och nu var den klar! :)


Vi åkte tillbaka till Falun på eftermiddagen och åt middag tillsammans, 
som fick bli pizza då vi inte orkade göra mat.
Samt fortsatte busa med Fabian som varit hemma med sin pappa hela dagen 
och de har lekt ut och haft det mysigt!

Ta hand om varandra!

Kram Mia





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!

Va kul att du hittade hit :)
Lämna gärna en kommentar, då blir vi jätteglada :)

Kramar