torsdag 21 november 2013

Fabbes vecka, vecka 46

Måndag:

Vi vaknade strax innan klockan ringde så vi hann både mysa och läsa bok innan vi gick upp.
Dock upptäckte mamma att jag var blöt, så det blide ett blöjbyte innan frukost 
och efter frukost åkte vi på Öppnis i Hosjö, och lika skoj hade jag denna gång :)

Efter öppnis åkte vi inte direkt hem, utan vi åkte till mormor och hälsade på, då hon slutade tidigt.
Mamma hade tänkt att jag skulle sova direkt efter öppnis, men jag var fortfarande pigg, 
så det blev lunch och lite bus hos mormor innan vi tog en promenad 
och då somnade jag sittande i vagnen, så jag var nog rätt trött.


Sov fortfarande när vi kom tillbaka till mormor, så de ställde mig på baksidan.
När jag vaknade så åt jag mellis och sen var det fullrulle på mig igen :)




Satt i baljan, försökte låsa upp med leksaksnycklar, sopade, 
kollade in mormors köksskåp och tokade mig :)

Åkte hem så vi kom hem samtidigt som pappa och då var det dags för middag
 och efter det mera bus och dans innan läggdags.
Mamma försökte få mig att sova men icke, sen tog pappa över och det tog inte lång tid innan jag sov...

Tisdag:

Myste i sängen på förmiddagen, och Spotty gjorde oss sällskap och sen la vi oss och sov.


Efter lunch ringde Elis mamma och frågade vad vi gjorde, då de fått ändrade planer på eftermiddagen, 
och eftersom vi skulle få besök av Nikolaj och hans mamma och syster, 
så passade det ju bra att de oxå kom :)

Var ju ett tag sedan vi alla tre grabbar sågs samtidigt!

Så det blev fullt hus här hemma :) 
Tre smågrabbar och en större tjej och sen tre mammor, och vi lekte, kollade kläder och fikade/åt mellis.
Vi bjöd bl.a. på hemmagjord risifrutti med blåbär :)


När alla åkt, var det dags för mig att sova och under tiden jag sov gjorde mamma middag till oss 
och de fick lov att väcka mig, så jag skulle få nån middag.

Efter middag fick vi lov att åka till affären och handla, och då passade jag på att köra bil både i butiken och sen utanför kassorna :)



Han med lite mer bus innan läggdags :)

Onsdag:

Så fint väder, fast det var lite kallt så jag och mamma gick ut på förmiddagen 
och gick runt på tomten och i skogen :)
Spotty gjorde oss sällskap och han var så busig :)

Tog sedan en promenad så jag fick sova, 
och under tiden jag sov så passade mamma på att fixa med lite grejer.


Efter lunch tog vi bilen ner till Volvo, så de fick kolla på ett stenskott, men det behövdes inte lagas sa de.
Men nu är det iaf kollat!

När vi kom hem igen stannande vi ute och jag bussade runt på verandan och stängde och öppnade grinden.
Det var kul :)



samt gick och kröp runt på gården :)





In för lite mellis och sen sov jag en liten stund, men vakande när pappa kom hem.
Då gjorde mamma sig klar för att åka iväg och jag och pappa stannade hemma och lekte samt åt middag.

Lekte tittut med pappa i hallen :)

Torsdag:

Vid kl 15 hämtade vi upp moster, 
och medan vi väntade så åt jag min mellis ifall ( mamma hoppades) jag skulle somna i bilen.


Men inte gjorde jag det inte, utan vi han med lite butiker i Borlänge innan jag la mig ner för att sova, 
och när jag vaknade så åt vi middag på Matpalatset, 
och sen hade jag massor av energi och sprang runt på Kupolen :)

Inte alltid åt samma håll som mamma och moster ville...




In på Ikea och lekte runt på barnavdelningen :)


Kom iväg från Borlänge ganska sent, men jag höll mig vaken och när vi kom hem var jag så busig och bara hittade på bus i mammas och pappas säng, bl.a pratade jag i napptelefonen ;)

Efter flera sovningsförsök i mammas och pappas säng, då de ville se Hela Sverige bakar, 
så bar pappa in mig i mitt rum, och då somnade jag ganska fort.

Fredag:

Pappa är hemma och ledig idag, för att mamma ska på begravning av Bertha, min helgmorfars mamma,
 som tyckte det var så kul när jag hälsade på :) Då hon älskade barn!
Min helgmorfar tyckte jag skulle varit med, men tror det var lugnast att jag var hemma!

Sov hela natten i min säng, och kom in och myste med mamma och pappa innan vi behövde gå upp 
och jag var på mitt bästa humör!

Vid va 9,30 åkte mamma och hämtade upp mormor och då tog jag och pappa en långpromenad.
Jag och pappa har varit ute i stort sett hela dagen, förutom när vi var in och åt. 
Vi var både på tomten samt gick till lekparken och lekte :)

På eftermiddagen/kvällen kom mamma hem samt moster, mormor och helgmorfar och vi åt middag ihop.
De vuxna hade köpt pizza som de åt.

Mamma hade med sig en tröja, som min gammelmormor stickat åt mig :)


Lördag:

Lite fix här hemma, promenad och handling stod på schemat idag.

På affären träffade vi på moster, mormor och helgmorfar :) samt grannen som jobbar där :)

De kom sedan hem till oss och åt middag :) 

Stannade hela kvällen och vi myste uppe i soffan och först efter jag somnat åkte de hem.

Söndag:

Pappa tog med mig på en promenad så jag fick sova, 
och under tiden fixade mamma lite här hemma samt hoppade in i duschen.

Efter lunch åkte jag och pappa ut till farmor och farfar,
 för vi var bjudna på mat då de varit fars dag, men då jobbade farmor.
Mamma var ju oxå bjuden men hon hade redan bokat upp sig för pysselkväll hos oss.
Fick både mellis och middag hos farmor och farfar :)
Faster och farbror var oxå där :)

Busade runt där för fullt,  så de hade väl lite att göra när vi åkt därifrån...;)

Han hem innan tjejerna pysslat klart, så jag och pappa gick upp och kollade läget :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!

Va kul att du hittade hit :)
Lämna gärna en kommentar, då blir vi jätteglada :)

Kramar