fredag 8 november 2013

Fabbes vecka, vecka 44

Måndag:

Redan kl 7 var jag vaken så det var bara för mamma att kliva upp och göra frukost åt mig.

Sen vid typ 9 så gick vi båda och la oss och sov en stund till.

Han med att baka en kladdkaka med mango och kokos, innan det var dags för lunch.



Är det som det ska där inne?

Eftersom jag ska på 1 års kontroll med spruta, 
så tyckte mamma jag skulle sova en stund innan, men först lek.
Han även med en vända till lekparken där jag fick traska runt samt gunga :)



Lite mellis innan vi åkte till bvc och pappa mötte upp oss på parkeringen.

Gick in till sjuksköterskan och läkaren, för att visa att jag kan!

Allt såg bra ut, och jag har växt, och är nu 81,5 cm och vägen 11160g.

Mamma är spruträdd, så pappa fick hålla i mig när de gav sprutorna.
Blev lite ledsen när de stack mig men det gick snabbt över.
Fick plåster på båda benen.


Bus hemma sen :)

Tisdag:

Var otröstlig på morgonkvisten men till slut efter Alvedon och välling så somnade jag om.
Tänderna tro?

Somnade i mammas och pappas säng vid 11, och en stund senare la sig mamma oxå för att sova, då hon var trött och sen sov vi...
...mamma till 12,46 och vid 13 fick mamma väcka mig...

Åt lunch och sen blev det en promenix med Nikolaj, hans mamma och syster runt Tisken.
Vi gick ju till och från Willys oxå, så sammanlagt 9,5 km.

Satt inte bara i vagnen utan gick lite oxå :)



Handlade på Willys innan vi gick hem.

Somnade inte på vägen hem som mamma hoppats på, utan först när mamma kört runt på gården.

Var så ledsen när jag blev väckt, då jag bara fick sova en liten stund, och satt och tjurade i ett hörn.

Men efter att ah ätit så blev det bättre, och då busade jag runt :)

Onsdag:

Tog lite sovmorgon, men det gjorde inget då vi skulle äta tidig lunch för sen skulle vi till Sahlins struts på höstlovskul :)

Somnade i bilen på vägen dit, men sov inte så länge. På plats mötte vi upp Elis och hans mamma och mormor samt lite flera släktingar och sne kikade vi på strutsarna, lekte i lekstugan och i sandlådan.
Jag och Elis åt en korv med bröd och lite annan mellis och de andra fikade.




Väl hemma igen så gick jag och mamma runt på gården och sen fick jag härja fritt på verandan, då mamma stängt grinden.


Hittade ett äpple att mumsa på :)


Dock är jag inte så försiktig av mig, så mamma fick hålla koll när jag skulle ett trappsteg ner för jag bara går... 

Mötte upp moster som kom med bussen och så tog vi lite mellis.

Sovdags för mig, och sen kom även mormor hit och vi bjöd henne på en kopp kaffe.

Följde med dem ut och åt middag ihop :)

Nu har mormors katt Murre lagt sig i sin korg, så nu är det officiellt höst!


Torsdag:

Myste och läste i sängen innan jag sov min förmiddagslur.

Efter lunch, då vi ätit, fixat lite och så så drog vi ner till stan och uträtta lite ärenden innan vi mötte upp Elin, tjejen mamma är kontaktperson åt och så tog vi en fika på Cafe vi 3 :)
Mamma hade med sig mellis och när den var uppäten så fick jag komma ner på golvet och leka :)

Moster kom oxå till fiket, och gjorde oss sällskap.
Var in i en butik och köpte en gammal barnmangel innan vi sa hejdå till Elin.

Åkte hemåt och hämtade upp pappa innan vi for vidare till mormor, där vi var njudna på pannkakor.
Men jag hade ingen ro att äta...

Åkte med pappa hem och sov, medan mamma följde med moster och mormor ner på stan på tjejkväll.


Fick en fin pyjamas och en t-shirt att ha på julen :)

Fredag:

Redan kl 06,20 vaknade jag och ville inte somna om.
Så typ en timme senare gav mamma upp och vi gick upp och åt frukost, men då var jag trött istället.
Höll ut till ca 9 då jag däckade i vagnen, men innan det följde jag efter mamma och dammsugaren samt gick runt med min väska jag fått av moster med musikinstrument i :)



Efter lunch hälsade vi på Eva, och bebisen i magen och nytt ställe betyder att man måste undersöka allt och gärna pilla på allt oxå :)
Eftersom bebisen inte är född än, så har de ju inte plockat bort grejer för sådana små grabbar som mej...
De fick hålla koll på mig typ hela tiden men jag var glad och nöjd :)

Åt lite mellis i deras sköna soffa och sen tog vi en promenad och jag sov en liten stund.


När vi kom tillbaka så gick jag runt lite på gräsmattan innan vi for hemåt.

Farmor och farfar kom förbi och hälsade på :)
De hade med sig ännu mera kläder, och bl.a. dessa :)
Så nu kan jag vara både tomte och pepperkaksgubbe :)


Lördag:

Farmor och farfar ville låna mig, så efter det handlat på förmiddagen så hämtade de upp mig :)
Busat runt med farmor och farfar, så de är väl helt slut...

Mamma och pappa kom och hämtade mig på eftermiddagen och stannande och åt med oss.

Busade ännu mer innan jag myste i soffan med dem, innan hemfärd.
Soffan hemma är så hög så den har jag inte ens försökt klättra upp i, men farmor och farfars soffa klättrade jag upp i för där stod ju godisskålen :)

Somnade i bilen på vägen hem, så de fick lyfta ur en sovande Fabbe.

Söndag:

Sovit oroligt denna vecka, och vaknat och varit ledsen och velat komma in till mamma och pappa och ligga nära dem, men natten till idag sov jag ända till kl 5 innan jag ville in till mamma och pappa. Sen hade jag dock lite svårt att somna om men det gick till slut.

Efter frukost bar det av till pappas jobb för han skulle fixa en grej sen åkte vi vidare till Borlänge men jag råkade somna i bilen. Så medan jag sov köptes det en ny dammsugare och när jag vaknade var det dags för lunch. Mamma ställde sig i kön på restaurangen på Ikea medan jag och pappa letade bord.
Var nog rätt hungrig, för fast det gick fort i kön för mamma så han jag käka några kex.

Kokade runt i lite affär innan vi for hemåt igen och precis när vi svänger in på uppfarten ringer moster och säger att de är klara.
Så jag stannar hemma och äter mellis med pappa så följer mamma med och handlar mat.
För moster, mormor och morfar skulle komma förbi och stanna och äta middag med oss :)

Sover när de kommer hem, så de hinner börja med maten och efterrätten men inte riktigt klart innan jag vaknar.
I väntan på att helgmorfar ska se klart på travet så går jag runt och sörplar spagetti och långa ska de va :)
Visa av spagettin delade jag med Spotty... Jag åt från ena hållet och han fräna andra.

Ni skulle sett hur det såg ut efter att jag och mormor hjälpts åt att äta spagetti och köttfärssås ;)
Men jag tog fram katternas matskål och stoppade i maten jag spillt!

Var bad dags för mig och idag badade mormor mig :) medan hon hade i vattnet så tog jag fram tandkräm och idomin..
Mormor hade i tvål så det blev skummet i badet :)
Hittade ett par fötter under skummet :)

Myste runt i pyjamas och åt efterrätt som bestod av fruktsallad!

När de åkte hem så gjorde vi välling och la oss i sängen och myste och där somnade jag.
Sov gott!

1 kommentar:

Hej!

Va kul att du hittade hit :)
Lämna gärna en kommentar, då blir vi jätteglada :)

Kramar