söndag 3 november 2013

Fabbes vecka, vecka 43

Måndag:

Vi testade öppna förskolan i Hosjö idag och där var det kul :) så dit ska vi åka flera gånger!


Ritade bl.a. eller iaf gjorde jag lite prickar och streck :)

På kvällen kom farmor och farfar förbi och med sig hade de kläder från pappas kusiner 
och i där fanns ett par snickarbyxor :)


Tisdag:

Jag och mamma, eller mest mamma ( men jag tittade iaf på :) gjorde rabarberkaka med kanel 
samt äppel- & lingon röra till mig :)


Mamma skulle iväg på kvällen så det var jag och pappa som höll ställningarna här hemma :)

Innan mamma kom hem så dök moster och mormor upp, 
och smakade på kakan mamma gjort och busade med mig så klart :)
Men med sig hade de bara blöjor...kikade om de hade nå annat kul, men icke...
De var kvar när mamma kom, så de fick träffa även mamma.

Onsdag:

Badning med Elis och hans mamma stod på schemat idag, och bada är ju så kul!
Åka om och om igen i rutschkanan det ville jag göra :)

Dock hade Elis sovit lite dåligt, så de åkte före oss så han fick sova.

Mamma trodde jag skulle somna i bilen hem, 
men jag häll mig vaken ända hem men sen tog det inte så lång tid innan jag sov.
Å sov det gjorde jag, och länge. 
Jobbigt att bada.

Så fort jag vaknat så åkte vi och hämtade upp moster och drog ut till mormor, 
 åt middag med dem, men vi hade middagen med oss, så vi snyltade inte... :)

Var kvar tills det var dags för mig att sova, och då åkte vi hem så jag fick somna hemma.

Torsdag:

Sovit jättebra i natt! Hela natten fram till kl 8, och bara ett uppvaknande då nappen var på rymmen. 
Men så fort jag fått den i munnen så sov jag igen!

Bakning idag med, men kakan hann mamma göra medan jag sov min lur.

Hämtade upp moster idag med och sen åt vi lite fika/mellis hos mormor innan vi åkte upp till Fäbon, 
och kolla till sommarstugan inför vintern samt tog lite ris.

Åt middag idag med hos mormor, men hade även idag med oss mat.
Efter det följde mormor och moster med oss och handlade på City gross, 
då pappa jobbade sent och åka själv och handla med mig är nog ingen höjdare...

Sov en liten liten powernap på vägen till affären och sen var det fart på mig igen :)
Gick och gick, rev bland gröten och tänkte plocka med mig några smoothie 
men mamma sa att vi hade hemma...
Mormor gav mig en banan ( snälla barn får banan på City gross :), men jag skulle ha en annan, 
men till slut lyckades väl mormor få mig därifrån med en banan, men då tog jag sikte på choklad och snodde med mig en sådan i förbifarten ;)

Mormor stoppade även i en peng så jag fick åka lite bil :)


Fredag:

Möte upp moster på stan, 
men jag ville först inte sova sen sov jag länge så vi höll aldrig på att komma ner på stan...

Mormor kom oxå ner på stan innan hons kulle iväg på nästa jobb.

Kikade i affärer och tog en fika/mellis på Kopparhatten 
och där träffade vi på min farbror Simon och sa hej :)
Han är kock där, och gör god mat!
Fick smaka mammas färskpressad juice och det var mums!



Både mormor och moster provade kläder 
och jag var en lite virvelvind och sprang in och ut från provhytten :)

När både mamma och pappa jobbat klart, så åt vi på American Take away,
 och de andra åt pizza men jag fick annan god mat :)

Sen drog pappa iväg och relaxade medan vi andra drog på inspirationskväll i Elsborg, 
och jag skulle gå och gå :)


Fick en Alfons :)


Mamma köpte beskrivning samt garn, så nu ska faster virka en korv med bröd till mig :)
Älskar ju körv!


Lördag:

Jag, mamma och pappa följde med mormor och helgmorfar till Ikea, som öppnat i Borlänge :)

Jags kulle ju gå och gå, och sköte mig bra.


Stannande hos hundarna och kramade dem så klart!

Vi åt både mellis och middag på Ikea :)
Å somnade gjorde jag snabbt inne på Ikea, fast det var så hög ljudnivå... eller det kanske just var därför?!

Han även in en snabbvända på en annan affär innan de stängde och sa hej till farmor :)

De följde med oss hem, och busade med mig innan jag skulle sova.

Söndag:

Fick följa med mamma och moster på en loppis ute på Främby Udde, 
och där fanns mycket spännande att titta på och riva lite i :)
Fick även traska runt i gräset och åka rutschkana och gunga. 
Sen kröp jag lite på minigolfbanorna innan jag blev bortplockad.

Jo just ja, fick även en puss av en liten valp som hette Nova.

När vi kom hem så var farfar hos oss, för hans kulle bli klippt av pappa och sen kom även faster och farbror förbi en kortvända och hämtade upp beskrivningen och garnerna :)

Mamma och moster tog en promenad med mig så jag skulle få sova, 
och sen gick de upp i pysselrummet och röjde.


När jag vakande och fått mellis av pappa så gick vi upp och kikade hur det gick 
och där har ju jag knappt fått varit så jag runt och spanade och var så nöjd och glad!
Hittade ett par nallar att busa med :)

Moster hjälpte mamma och bädda rent, och då var jag med och busade :)
Först myste jag med täckena som mamma lagt på golvet, och sen sprang jag under och tokade mig när de drog över påslakanen över täckena ;)



Avslutade kvällen med att äta middag hos mormor, och fick egen lasagne!

Det var min vecka :)

När jag ser en katt eller hund, så blir jag så glad och säger Heej, och det gjorde jag även till denna ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!

Va kul att du hittade hit :)
Lämna gärna en kommentar, då blir vi jätteglada :)

Kramar