måndag 28 oktober 2013

Tillsammans mot cancer!

Elsa och Helene Billgren har designat årets Rosa Band.
Bild lånad här!

Precis sett klart årets gala, där man samlar in pengar till Cancerforskning och tårarna har verkligen trillat ner, eller snarare forsat ner så jag kommer antagligen vakna med huvudvärk imorgon bitti.

Man blir så berörd av alla reportage om människor med cancer, och självklart tänker man på alla som gått , går eller kommer behöva gå igenom detta!

Tänker på min pappa, som för snart 9 år sedan gick bort i cancer. 
Min son som aldrig kommer få träffa sin morfar, och min pappa som aldrig fick träffa sitt första barnbarn!
Men vi kommer besöka graven och berätta för Fabian om vår pappa/hans morfar!
Vi saknar dig!

Tänker även på fd. arbetskamrat som blev frisk,
 men cancern kom tillbaka och tog livet från denna människa.
En annan fd. jobbar kompis som haft bröstcancer och även min gamla chef. 

En kompis mamma som fick bröstcancer, blev frisk och den kom tillbaka 
och tog livet ifrån min kompis mamma och hennes barns mormor.

Min mormor har haft bröstcancer.
Kommer jag, min mamma, min syster, mina mostrar, min kusin, mina kusinbarn också drabbas?
Kommer det gå i arv?

Tänk att de fått ihop 63 500 000 kr till forskning!
Helt otroligt!

Jag har själv varit med att bidragit genom att köpa rosa bandet, mössa i present till mamma tillsammans med syrran från Nykulla där 50% av priset gick till forskningen, samt även köpt rosa tejp för att stödja!
Såg på FB och i gruppen Mammor i Dalarna antagligen kommer starta en insamling, 
och där tänker jag i så fall vara med!



Ta hand om varandra!
Kram Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!

Va kul att du hittade hit :)
Lämna gärna en kommentar, då blir vi jätteglada :)

Kramar