onsdag 2 oktober 2013

Fabbs vecka, vecka 39

Måndag:

Min kompis Elis fyllde 1 år! Grattis Grattis!

På förmiddagen drog jag och mamma till öppnis för att jag skulle få leka av mig :)

Höll mig tom innan för ringen under sångstunden, 
men sitta i mammas famn det hade jag inte ro till...

Elis och Erica gjorde oss sällskap lite senare och vi fikade ihop :)

Följde med dem en bit hem, då de gått till stan, och jag somnade efter all lek.

Jag och mamma gjorde lite ärenden på stan och jag fick min första funbox på Sibylla!
Dock inte allting i den...

Vi stannade till och hälsade på pappa på hans jobb innan vi for hemåt :)

På kvällskvisten gick vi till Robin och hans familj och jag och Robin busade runt :)


De har låga fönster, så de var perfekta att kika ut i, kladda på samt gömma sig bakom gardinen :)

Blev så trött när vi gick hem, och när jag blir trött vill jag fingra i mitt hår men de hade ju satt på mig mössa. Så jag drog av den och mamma och pappa satte på mössan igen... En kamp hela vägen hem...

Tror jag får fixa en mössa med hål i så jag kan ha ut hårtussar och fingra i ;)

Tisdag:

Hemma dag med bus och mys :)


Båda sovlurarna intogs i mammas och pappas säng.

Fick besök av mammas kompis Eva och hon har en bebis i magen :) en framtida kompis kanske :)

Moster och mormor kom för i en vända på kvällen med äpplen :)

Avslutade kvällen med mys, bus och tv tittande i sängen.

Onsdag:

Även idag åkte vi till öppnis på elsborg för att leka :)

Öppna och stänga dörren är kul :) och likaså bilen :)



Samt stora spindeln :)



Höll på att få en puss av en kille som var nästan lika gammal som mig, skilde bara en vecka...

Jag är mer för kramar ja!

Mamma skulle klippa sig, så mig lämnade hon av hos pappa på hans jobb, så jag fick äta middag samt sova där.

När mamma var klar käkade de middag på stan och sen åkte vi upp på city gross och handlade.

När vi stod i kassan så kom en tjej som jobbade där fram till mig och så fick jag en ballong :)


Torsdag:

Fick besök av Fanny och hennes mamma :)

Hon lånade min Bobby car och så hittade vi på annat bus :)

Dock blev det inte så länge då de fick lov att hämta storasyster på förskolan som var ledsen. Men en liten stund han vi leka :)

Visade för dem att jag kunde gå, så jag tog några steg :)

Efter vi ätit och så, så åker vi och hämtar först moster och sen mormor och åker till skyttepaviljongen :)
Medan vi väntar in Elis och Erica, så går vi runt dammen :)
Vid varje livboj ska jag stanna och känna, sen kan jag gå vidare...

Medan de vuxna fikar, så delar jag och Elis på en banan, en burk med frukt och dinkel och en härbakad macka från skyttepaviljongen :)


När vi fikat klart så måste Erica och Elis åka hem, men vi andra åker till leklandet och leker och det var mosters idé :)


De följder även med oss hem och äter middag med oss :)

Mormors födelsedag med dagen handlade nog mest om mig... Men hon fick ju umgås med mig en hel eftermiddag/kväll ;)

Fredag:

Bus inne på förmiddagen :)



Tur inte mamma har nå hemligheter i sin låda...



Efter lunch går vi ut, och vi går runt huset och jag inspekterar :)
Sen tar vi och går bort till Robin och hans familj för lite lek :)
Äter mellis där innan vi går hemåt så jag får sova.

Möte Emma och sen åkte vi direkt till mormor där jag fick middag innan vi skulle leka taxi och skjutsa mormor och helgmorfar till firmafesten.

Var förbi en butik där det fanns mycket aj aj för min del och sen till en tjej som ska sy lite grejer till mig :)

På vägen hem köpte vi med oss lite mat.

Lördag:

Jag var hemma med pappa medan mamma, moster och Eva var på loppis.

Som tur var kom de hem med lite grejer till mig :)



Bl.a. denna fina höst och vår overall i jeans :)

Pappa och jag har busat runt och jag har varit så nöjd!

När de kom hem så drog vi till mormor för att fira henne, så hon fyllt år! :)
Fika och middag :)

Jag gick ca 7 meter ( mamma stegade upp... ) helt själv :)

Somnade hos mormor men sov i 1 timme sen var jag klarvaken på vägen hem... Å den natten sov jag sisådär...

Söndag:

Hemma dag med bus och lite mys :)

Jag kröp ut i hallen för att greja med min bil och sen gick jag tillbaka helt själv ut i köket där mamma var med ett stort leende på läpparna :)

Var till affären och handlade lite och jag fick sitta/stå i karusellbilen och köra lite :)

Faster och farbror kom över och åt med oss :)

Dock börjar jag bli förkyld, eller tand på G?

Det var min vecka! På återseende!
Kram Fabian

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!

Va kul att du hittade hit :)
Lämna gärna en kommentar, då blir vi jätteglada :)

Kramar