torsdag 31 oktober 2013

Fabbes vecka, vecka 42


Måndag:

Lekplatsdejt med Elis och hans mamma i Slättaskogens lekpark :)


Åkte hem å åt mellis då Elis mamma skulle iväg och sen var det dags för mig att ta en lur!


På kvällen ville mamma se halv åtta hos mig, då de var från Rättvik 
så vi gick upp på övervåningen och jag röjde runt där :)

Tisdag:

Efter lunch klädde vi på oss och tog en promenad, först till Statoil och sen vidare till Stadsparken där vi busade runt, mamma tog fina kort på mig och sen åt vi även mellis/fika där :)
En sådan mysig dag!


På vägen hem gick vi in på Ica och handlade lite.

Även denna kväll ville mamma se på tv så jag busade runt för fullt där uppe innan jag skulle sova.


Onsdag:

Hämtade moster på hennes jobb och sen åkte vi till Bojsen Beach 
och gick runt, busade och tog fina kort!

For sen vidare å kollade i lite affärer, bl.a. Arken zoo där de hade söta kaniner!


Var även in på jysk, rusta, lager 70, plantagen och Ica maxi 
innan moster käkade lite mat på Mc Donalds och jag tog lite mellis.

Sen var det dags att skjutsa tillbaka moster till hennes jobb, då de skulle ha nå möte...

Torsdag:

Jag följde med mamma upp och höll koll på henne medan hon duschade 
och efter det myste vi i mammas och pappas säng och där somnade jag oxå...

Efter lunch åkte vi in till stan och uträttade lite ärenden och medan vi väntade in tjejen mamma är kontaktperson åt, så busade jag runt inne på Falangallerian :)
Sen tog vi en fika/mellis på Waynes :)

Moster kom förbi oss, när vi satt och fikade
och innan vi drog hem kikade vi in i lite flera affärer...
Tanken var att vi skulle åka in och hämta ett paket innan vi skjutsa hem moster,
men då blev de bestämt att vi skulle stanna å äta middag med mormor och moster :)
Torsdag och då blev det pannkakor.
Inte min favvorätt men det gick ner iaf...

Inspekterade mormors lådor och skåp, gick runt med dosorna
och sen hjälpte jag mormor med tvätten :)


I paketet vi hämtade så var det bl.a. denna snygga dress till mig :) så nu kan jag leka katt! :)

Fredag:

Lekdejt med Elis och hans mamma idag igen :)

Åkte hem till dem, då de inte hade någon bil och lekte där :)

Mamma hade förhoppning att jag skulle sova på vägen dit men icke...

Så efter lunch, som vi blev bjudna på :), så somnade jag i vagnen när vi skulle ut och och leka...

Efter att Elis fått leka ett tag så tog våra mammor med oss på en promenad men jag vaknade ju så klart när vi kom hem och sov alldeles för kort tyckte mamma men jag var ju pigg!

Ännu mera lek inne och sen hade mamma med sig mellis till oss, nämligen risifritti och vad vi åt :)

Vid 16 tiden begav vi oss hem och mamma gjorde sig klar för hon skulle ut med gamla jobbarkompisar så jag och pappa fick klara oss själva. 
Var dock lite grinig så det slutade med att pappa fick ge mig mat medan jag stod i mitt kök ;)

Faster kom oxå förbi och åt med oss :)

Lördag:

2 flugor i en smäll :)

Jag behövde vinterskor och farmor och farfar ville hälsa på,
så de följde med till kupolen så fick de umgås med oss :)

Shoppade loss i flera butiker och mycket var till mig :)


Jacka och skor från mamma och pappa och vantarna köpte farmor och farfar :)

Denna vara kostade 399 kr och enligt skylten så var det presenning till släpis ;)



Fikade när vi kom hem till oss och efter det var det dags för en liten lur
innan vi skulle ut till mormor och äta middag :)

Söndag:

Kl 7 tyckte jag det var dags för frukost, så det var bara för mamma och pappa att gå upp,
men sen gick vi och la oss igen :)
(Vissa skulle nog säga att det är lyx att sova ända till 7, men vi brukar ju inte gå upp förrän 8 tiden.)

Pappa byte till vinterdäck på ena bilen och jag och mamma åkte ut till mormor och hjälpte moster med att klä av bocken men jag tröttnade så jag gick in till mormor istället...



Åt lunch hos mormor innan vi tog med moster och tankade, plockade kastanjer och handlade lite.

Hem till oss och moster hjälpte mamma med lite sysslor utanpå gården medan jag tittade på och sedan var det dags för mig att sova, så vi tog en promenad. 
Sov inte så länge men pappa fick mig att somna om.

Mamma och moster passade på att pyssla lite medan jag sov.

På kvällen var några kompisar till mamma å pappa förbi 
och lämnade av en present till mig, nämligen en pulka :)


Bilder från veckan, då pappa tyckte jag blev ovanligt tyst, och gissa varför ;)




Riva papper är ju så kul :)


Hämtar jag något, så lämnar jag det jag har i handen :)
Så mamma fick lite klossar och en gaffel på sitt nattduksbord!

Kram på er!
//Fabbe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!

Va kul att du hittade hit :)
Lämna gärna en kommentar, då blir vi jätteglada :)

Kramar