lördag 26 oktober 2013

Fabbes vecka, vecka 41

Måndag:

Idag blir jag ett helt år! :)

Jag och mamma tog en promenad till Willys för att handla lite annars har vi lekt inne, 
både uppe och nere :)

Mammas kompis Madde kom förbi vid ca 17 gör att träffa oss men även fira mig, 
då hon kommer vara bortrest när jag ska ha kalas.
Vi bjöd henne på mat, och innan vi hann börja äta så kom även mormor och moster förbi, 
för de ville oxå säga grattis!
Så de stannade oxå på mat :)
Men de stannade bara en lite stund, då Madde var här.

Fick fina presenter idag! :)




Fick testa majskrokarna de köpte på mässan, men de smulade jag mest sönder... :)


Ops! Råkade visst stöka till lite...
Å sen ville jag inte heller sova, så jag var vaken när pappa kom hem...

Tisdag:

Mys i sängen på förmiddagen samt hjälpt mamma skriva i kalendern :)


Tog en tur efter lunch och handlade lite samt plockade kastanjer.



Var även ute och gick med vagnen :)


På kvällskvisten hjälpte jag pappa att bygga ihop köket 
och sen blev det matlagning innan läggdags :)


Onsdag:

Tog en promenad på förmiddagen och gick förbi och sa hej till moster på hennes jobb :)

Efter lunch kom farmor och farfar hit och grattade mig :)

Vi bjöd dem på fika och sen busade vi runt :)

Gick några steg ute mot farmor med skor på :)

På kvällen var mamma iväg och jag och pappa lekte :)
Hade somnat när mamma kom hem.



Kollade in då skylten stod där den skulle :)

Torsdag:

Skitväder, så det passade bra att vi bestämt att vi skulle på öppnis på förmiddagen med grannarna :)


Gjorde fotavtryck på öppnis!

Gick i regnet till fokus efter öppnis och beställde tårtor till helgen och sen lämnade vi bilen på Volvo (service) och gick hem i regnet...

Så på eftermiddagen lekte vi inne.


Kollade en vända på Lollo och Bearnie :)

Efter middagen gick hela familjen, även jag gick till Volvo och hämtade bilen och sen åkte vi och handlade mat på city gross.

Avslutade kvällen med att bada och sen sprang jag näck en stund innan pyjamasen åkte på :)

Fredag:

Bakade en tårta till mig på förmiddagen och självklart höll jag koll på den!


Efter lunch hämtade vi upp mormor och sen hem till henne så hon fik duscha och vi tog lite fika/mellis innan vi drog till stan.

Nu så går jag mer än jag kryper, för hemma hos mormor så gick jag massor :)

På stan möte vi först upp Nova som skulle sova hos mormor och sen kom även moster ner på stan och gjorde oss sällskap :)



Prassla i löv är ju så kul :)

Mamma köpte korv till oss alla som vi stod ute i det fina vädret och åt, fast inte jag för nu när jag kan gå så då går jag så mamma fick gå efter mig för att ge mig korv :) 
gick mellan bänken de stod vi/satt på och fontänen :)

Köpte pizza på vägen hem, som vi åt hos oss och sen lekte jag och Nova i köket :)

Pappa skjutsade hem den vid ca 20 och då hade jag varit vaken sen 12, 
för inte skulle jag sova på stan.
Mamma borstade mina tänder och sen tog det inte många sekunder innan jag somnade i mammas famn. Det hör verkligen till ovanligheterna att jag somnar så fort, för jag brukar krångla när jag ska sova...

Lördag: 

Kalas dags för släkten :)

Mamma hämtade moster för hon skulle hjälpa till att duka och 
så samt att de hämtade tårtorna och jag tog en lite lur så länge.

Behövde även sova en till liten lur innan gästerna kom, då jag blev så trött så när jag vaknade så hade alla kommit så de stod 20 pers och tittade på mig...


Cool outfit dig va?! :)

Fick massa fina presenter och tårta till mellis :)
Fick även yoghurt till mellis, och inte bara tårta...

Mormor, helgmorfar, moster och Nova stannade kvar och skulle äta middag med oss :)
Nova ville ha spagetti, så jag och Nova åt spaghetti och korv och de andra pommes och korv :)

Söndag:

Kalas dags igen, men idag för mina kompisar och mammas och pappas kompisar :)

Men först en promenad i det fina vädret 
och jag sov ute medan mamma och pappa satt och njöt i solen :)


Tårta idag igen och ännu flera fina paket!
Nästan alla barnen lekte i mitt kök men jag var lite trött och så var det så mycket ljud så jag ville vara i mammas och pappas famn mest...

När alla åkt/gått så sov jag en stund och sen åkte vi ut till mormor, för vi var bjudna på mat.
Efter att ha fått sova så var jag nu pigg och glad igen så det busades för fullt hos mormor :)
Mammas moster kom oxå dit för hon skulle sova där, och då passade hon på att gratta mig :)


Avslutar denna vecka med denna bild på mitt kök, där grytlapparna hänger som jag fick i present samt krokarna jag fick av Madde!

Tack allihopa för ni kom och firade mig och för alla fina presenter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!

Va kul att du hittade hit :)
Lämna gärna en kommentar, då blir vi jätteglada :)

Kramar