måndag 2 september 2013

Pyssel/loppisfynd hos Mia

Vi brukar vara rätt duktiga på att visa loppisfynden, 
men desto sämre på att visa vad och var vi vi gjort med dem.
Så här kommer det några loppisfynd samt ett annat pysseltips!

Denna väska/korg fyndade jag på en loppis i Borlänge
och redan när jag köpte den så visste jag att jag skulle använda den som förvaring.
Nu är den uppsatt i köket, och perfekt förvaring för mina älskade tidningar Hembakat.
Slipper ligga och drälla, lättillgängliga samt en snygg prydnad :)




Kanske någon där ute har någon till?
Har ju fler tidningar...

För flera år sedan hittade jag på någon blogg, vet ej vilken, 
en sådant här vinställ och efter det har jag letat och letat...
Vi är ju på ett fler talet loppisar varje år, men gick inte att finna.
Förrän tidigare i år då vi var ute på en tur, och inte ens tänkt att åka in på denna loppis.
Var inte i trä, utan lite plastig, men funkade ändå att spraya, och nu står den i mitt kök.




Ett annat tips, som jag tror det flesta varit med om är att strumpor försvinner. 
Alltså den ena, och tills den andra dyker upp så kan man göra så här:



Man tar en galge, och några klädnypor (jag målade dem i samma färg som väggen) 
och vips så har man en strumpförvaring :)

//Mia

1 kommentar:

  1. Vilken trevlig blogg. Här ska jag kika in fler gånger! =) /Annelie

    SvaraRadera

Hej!

Va kul att du hittade hit :)
Lämna gärna en kommentar, då blir vi jätteglada :)

Kramar