fredag 23 augusti 2013

Fabbes vecka, vecka 33

Ny vecka, och nya bus :)

Måndag: 

Äntligen har Öppnis öppnat igen efter sommaruppehållet 
och vi åkte dit tillsammans med Erica och Elis för att leka och busa :)
Lite skillnad från när vi var där i våras, då kunde vi typ åla lite och snurra runt. 
Nu var det fullfart! Inte satt vi stilla särskilt länge :)

Innan öppnis kom Erica och Elis hem till oss och åt smörgåstårta till lunch, som var kvar från helgen.
Det är mums det!

Bilen var väldigt intressant tyckte jag, och jag rattade som bara den :)
Pappa hämtade ut min nya bilbarnstol på vägen hem från jobbet,
så efter middagen monterade pappa in det och vi tog oss en premiär tur :)


Vi åkte ut till mormor och moster och visade upp  min nya fina stol.

De satt och åt när vi kom, och fast jag nyss ätit middag så smakade jag på deras stuvade makaroner 
och det var mumma!
Fick även med mig till lunchen imorgon :)

Tisdag:

Förmiddagsluren intogs i mamma och pappas säng, men innan jag somnade låg vi och myste och mamma slog på tvn för att se vad det var där, men jag snodde dosan 
och tryckte runt så mamma fick se lite här och lite där! Hihi!

Efter lunchen gick vi ut, och mamma drog upp mina byxor och 
så fick jag vara barfota så jag kunde springa runt i gå stolen och plaska i vattenpölarna :)
Samtidigt kunde jag spana in grävskopan :)
3 i 1 liksom :)


Granntjejerna ville komma in på veranda och leka med mig, och så öppnade mamma sandlådan 
och jag fick hoppa i galonbyxorna så jag kunde leka med tjejerna :)


Sen kom de regn så vi gick in och myste!

Efter mellis åkte vi till affären och pantade burkar och sen mötte pappa upp oss så vi fick hjälp att handla.
Lite svårt för mamma att både betala, packa varorna och passa mig.

Efter middagen så gick vi ut och jag och pappa lekte i gräset, gruset och i sandlådan 
och mamma sprayade och målade och hade sig.
Ville gärna hjälpa till, då det såg så roligt ut men det fick jag inte.


Både mamma och pappa var med när jag badade men sen gick mamma ut för att fortsätta måla och då nattade pappa mig och det går lika bra, om inte bättre.

Onsdag:

Öppna förskolan idag med, men nu på förmiddagen och det var lika kul idag :)

När öppnis var slut gick vi ner på stan och våra mammor trodde vi skulle somna på direkten...
Nej nej, inte förrän jag sagt hej till mormor som vi träffade på stan.

Till slut så somnade vi väl och då passade våra mammor på att käka lunch, 
men innan vi gick ifrån Pitchers så fick jag oxå äta lunch :)

Erica och Elis skulle tillbaka till Bvc på 10 månaderskontroll 
och jag och mamma uträttade lite ärenden på stan.

På kvällskvisten åkte vi ut till farmor och farfar och hälsade på :)
Busade även där och sen fick jag välling medan de andra tog något kallt att dricka 
och så fick jag pyjamasen på mig, för det förstod att jag skulle somna i bilen hem.
Vilket jag gjorde.

Torsdag:

Mormor kom och hälsade på, och åt även lunch med oss :)
Fick prova att äta själv med sked och några gurkor hamnade i munnen :)

Mamma hade funderat hur hon skulle kunna tvätta håret samtidigt som hon skulle passa mig, 
men då kom mormor som en räddande ängel, 
men jag stod bredvid mamma och höll i mig i badkaret och tittade på, 
så det var väl inga problem!

Hämtade sen upp moster och vi tog en tur till Sågmyra, och jag fick lite nya kläder :)
Pyjamas och vinteroverall av mamma och mjukisbyxor och en tröja av mormor, som jag får växa i.
Kul att "gå" där och prata/skrika för det ekade så härligt :)

Passade på att fika/käka mellis där :)

Mamma och moster stannande och åt pannkaka hos oss och jag åt nästan 3 pannkakor själv med sked.
Fick bara lite hjälp. Det ni!

Fredag:

Tog en tur till Willys för att handla lite 
och på vägen hem träffade vi på granntjejerna och deras mamma som varit i lekparken och lekt :)

Mamma hade tänkt att jag skulle sova på vägen hem från affären, men det tänkte inte jag så jag var lite ledesen när vi skulle äta lunch, så direkt efter lunchen så somnade jag.
Sov ca 1 timme ute, men mamma tyckte jag skulle sova lite längre eftersom det blev så sent att sova, 
så jag somnade om i mammas famn och sov ca 1 timme till.
Sen var jag nöjd och glad :)

När pappa slutat åkte vi ut till mormor, där vi var bjudna på mat :)
Å så fick jag träffa Nova som var där, då mormor skulle vara barnvakt :)

Här är Nova ute och går med mig :)


Vi passade på att göra en sats äppelmos när vi ändå var hos mormor och alla hjälpte till, även jag :)
Fast jag plockade mest ur äpplena och smakade på dem :)


Lördag:

En lite ovanlig dag faktiskt, då vi, alltså mamma, pappa och jag har umgåtts bara vi hela dagen :)
Oftast är det ju nån man hälsar på, träffar eller får besök av under dagen, speciellt under helgerna.

Tog en tur ner på stan och jag fick regnkläder :)

Fina va?

Samt gjorde lite andra ärenden samt fikade/åt lunch på Kopparhatten :)

När vi kom hem så blev det lek ute och inne hela eftermiddagen/kvällen :)

Vem gömmer sig bakom krukan?

Söndag:

Promenad runt Hosjön på förmiddagen med mamma, pappa och moster :)
Somnade ganska så omgående och sov ca 1 timme, sen satt jag upp och spanade på allt som rörde sig :)
Fick även en smoothie och det är ju så gott!
Fast på slutet började jag tröttna, men då var det tur att vi nästan var hemma hos mormor 
och där fick jag lunch :)

Sen ut och busa och smaka hallon, som mamma och moster plockade :)
Tror jag skulle kunna leva på bär, då det är så gott!


En tur till skogen för att leta lingon, gjorde mamma, pappa och moster för att leta lingon och jag hängde på :)
Kröp runt och drog av kråkbär från "plantorna" :)

Fick lov att ah både galonisar och stövlar, vilket påhitt!
Man ska ju vara barfota!


Men sen blev jag så trött så jag höll på att somna i mammas famn ute i skogen, så då gick vi tillbaka till bilen och åkte hem till mormor där vi var bjudna på mat :)

Bild från veckan, då jag hittat på ett nytt bus :)

Det får avsluta min bus vecka :)

Kram på er!
//Fabian

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!

Va kul att du hittade hit :)
Lämna gärna en kommentar, då blir vi jätteglada :)

Kramar