tisdag 13 augusti 2013

Fabbes vecka, vecka 32

Sista veckan med pappa hemma på heltid, sen börjar han jobba igen.

Måndag:

Mamma åkte själv ner på stan för att träffa tjejen hon är kontaktperson åt, samt uträtta lite ärenden.
De skulle äta lunch på stan, så jag och pappa fick äta lunch hemma helt själva.
Vi busade oxå :)

Medan mamma var bort så kom frysen vi beställt, så nu kan vi plocka massa bär och baka :)

När mamma kom hem så tog vi en tur upp till min faster och farbror, för att se hur det gick för dem.
Farmor och farfar var oxå där, och vi blev bjudna på fika.

När vi kom hem så ställde sig pappa och gräddade pannkakor :)
Pannkakor, grädde och mixade bär är ju så gött! :)

Tisdag:

Heldag på Parken Zoo med mamma, pappa, farmor och farfar :)
Kikade på massa djur.

Var jättenära en Surikat, bara en glasskiva i mellan.


Klappade getter med pappa :)


Skulle få en souvenir av farmor och farfar och då valde mamma å pappa denna fina tröja :)


Fick även åka lite rutschkana :)

Stannade även på Ikea, och där fick jag äta min första köttbulletallrik :)


När man är under 1 år ska man inte äta så mycket salt och socker säger bvc 
men ibland kan man göra undantag och detta smakade smaskens!

Onsdag:

Mamma fick sova lite till, så jag och pappa åkte ner till hans jobb och lämnade lite grejer :)
Kollade på när de andra bar in grejerna vi hade med oss samt kollade in vad snickare gjorde :)

Fick äntligen träffa min vän Filippa ( mammas barndomskompis dotter) :)
Hann ses en liten vända på midsommar annars har vi inte setts förrän innan jul.
Hon är 10 dagar yngre än mig, så nästan lika gamla!
De kom hit och hälsade på, men blev bara ca 1 timme pga sovning för oss båda.
Men kul iaf att de kom förbi :)

Lekte så mycket ute på bl.a. stengången så mina byxor gick sönder...


Mormor och moster kom förbi en lite vända på kvällen och busade med mig samt fikade.
Pappa var ut och plockade lite blåbär till dem , 
för moster skulle baka chokladmuffins med blåbär och färskost.

Torsdag:

Sov lite till och från hela morgonen men vid ca 9.30 gick vi upp och åt frukost.

Sen blev det badning för mig, men de är roligare att stå upp i badkaret och leka med kranen :)

En tur till tippen med skräp men på vägen hem var jag så trött att jag somnade.

Efter att ha käkat lunch och busat hemma så tog vi en tur till affären och handlade inför helgens kalas.
Träffade på mormor på affären :)

På eftermiddagen/kvällen kom farmor och farfar förbi och busade med mig 
och samtidigt kunde mamma och pappa baka bullar.
Fikade oxå på nygräddade bullar men jag fick nöja mig med välling, men det är oxå gott!

Gå selarna har nu kommit, men lite läskigt är det då man inte håller i någons händer...


Fredag:

Tro inte att jag är dum! 
För ställer de grejer mitt på rumsbordet så inte jag ska kunna nå, 
 så är jag ju inte dummare än att jag ställer mig på pappas dataväska så jag når :)


Lek och bus hemma samt mys i sängen på förmiddagen :)


På eftermiddagen när moster slutat så hämtade 
jag och mamma upp moster och åkte till stan och köpte present till pappa.

Avslutade kvällen med att äta med moster och mormor, fast de åt pizza.

Lördag: 

Gratta pappa med paket på sängen, som jag fick hjälpa till att öppna. 
Pappa fick en bok om Falu gruva av oss men den fick inte jag bläddra i...

Efter frukost skjutsa mamma och pappa ut mig till farmor och farfar för de skulle vara barnvakt åt mig, 
och så skulle jag sova borta själv för första gången.

Farmor och farfar hade sagt att de skulle låna mig en dag under semestern och då var det ju lägligt att ta det den här helgen, då mamma och pappa skulle fixa inför pappas kalas.

Tänker inte berätta allt bus jag gjort hos farmor och farfar, 
för jag vill ju inte att mamma och pappa ska veta allt men kan ju berätta det som de redan skvallrat om..

Inventerade skorna :) bara farmors stövlar som fick stå kvar...

Farfar ville leka på filten, men jag ville hellre leka i farmors rabatt :)

Ville inte somna i sängen men i vagnen gick det bra. M
en när jag vaknade så låg jag i resesängen...

Söndagen: 

Efter lunch åkte vi hem mig, och det var härligt att se mamma och pappa igen :)
Men de var kul att sova borta oxå, och ha "betjänter" som passar upp på en hela tiden :)

Mellan 14-15 kom alla gäster för att fira pappa och även jag fick smaka på smörgåstårtan :)

Min tremänning Molly kom oxå och vi inspekterade min mormors väska :)

Bjöd henne även på en smoothie :)

Fick denna coola body av moster :)


Jag fick oxå presenter :)

Kläder av Mollys farmor och pengar att stoppa i min spargris av gammelmormor :)

Denna fina tavla av mig fick pappa av min faster :)


På kvällskvisten kom grannarna över på fika och gratta pappa, så då fick jag igen lekkamrater :)

Kram på er önskar Fabian

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!

Va kul att du hittade hit :)
Lämna gärna en kommentar, då blir vi jätteglada :)

Kramar