fredag 19 juli 2013

Fabbes vecka, vecka 28

Ny vecka, och nya bus :)

Måndag:

Sov min förmiddagslur i mammas och pappas säng, medan mamma låg bredvid och bloggade :)
När jag vaknade så kikade jag i agendan så jag visste när jag hade tid för 10 månaderskontroll. 
Så jag inte missar tiden liksom.


Efter lunch tog jag och mamma en promenix till Robin och hans familj,
 och jag lekte där medan mamma snackade skit med Robins mamma Bea :)

Gick ju även hem för att käka middag och efter det blev det mera bus :)
Sprang runt ute på verandan på framsidan i min spring vagn och busade :)

Mamma var så tråkig så hon gick in och städade, medan jag å pappa var ute och busade.

Tisdag:

Upp till Lugnet och bada med Elis och hans mamma :) 
Elis mormor och morbror gjorde oxå oss sällskap :)

Var i bassängen 2 gånger, och provade även mellersta bassängen :)
Där i mellan blev det lek och lunch.
En mysdag helt enkelt!



Var ju så kul så jag höll mig vaken från ca 08 till strax innan 14, det ni! 
Men sen däckade jag i vagnen, bara mamma lutade ner mig och sov i nästan 2 timmar.

När pappa jobbat klart, så åkte vi till Babyproffsen och köpte en till vagn till mig :) 
Provåkte den på direkten :)

Onsdag:

Mamma råkade oxå somna när jag sov min förmiddagslur. Hihi! :)

Tog en tur med nya vagnen och gjorde lite ärenden, 
och på vägen hem hämtade vi upp moster som slutat jobba för dagen.

Käkade lite mellis, sen följde jag med upp i skogen för att plocka blåbär.
Men de blev så tråkigt så jag la mig och sov i vagnen.
När jag vaknade så var mormor här och de åt mat med oss :)



Mamma tänkte se på fotboll men jag hade andra planer :)
Var ju busig och höll på att krypa runt i deras säng :)


Ser ni, att jag har plåster på fingret?! Mitt första!
Var inte så farligt egentligen, bara lite blod då en bit av min nagel gick av...

Torsdag:

Lekte först med granntjejerna ute på min gård samt gungade lite 
och sen efter lunch så följde granntjejerna och deras mamma med oss till lekparken i Nedre Norslund, 
en häftig lekpark.
Finns massa skoj, men för lite större barn men jag kan ju alltid gräva i sanden och det är ju minst lika kul :)

Hemma hos oss och Spotty leker oxå :)




Efter allt lek, blev de glass inköp på Willys och jag fick en smoothie 
och sen gick vi hem till oss och de till sig, 
men bara för att hämta mellis till mig sen gick vi över till grannarna igen :)
Mys, bus och fika på deras veranda :)

Efter middagen blev de lek med granntjejerna igen :)
Samt att jag provade deras gunga :)

Sån underbar kväll att jag var vaken till strax innan 21.

Fredag:

Jag och mamma lekte sandlådan, så både jag och mamma blev sandiga och så gick vi, när vi mötte moster :)


Moster åt lunch med oss och sen gick vi mot Hosjö, och jag somnade så klart.
Vaknade efter sisådär en timme och då är vi på Sandlandet och ska bada :)
Så det blev bad, lek, fika och mys :)
Kolla in! Har inte hängbraka utan hängblöja :)


Pappa hämtade oss när han slutat för vi skulle få besök :)
Farmor och farfar kom förbi en liten vända innan de skulle handla 
och faster och farbror stannade och åt med oss :)

Lördag:

Fick följa med pappa till Tippen och köpa jord, och då såg jag en grävmaskin :)
Lekte i gräset och kikade på när pappa tog reda på jorden.

Tog en tur till farmor och farfar och bjöd på fika, då de inte hann stanna på fika dagen innan.
Farbror och faster var oxå där och de fick ju så klart oxå fika :)
De var de värde efter allt slit ( de höll på med muren nere vid vägen )

På vägen hem så ringde mamma och mormor samtidigt till varandra 
och de bestämde att middagen skulle ätas tillsammans hos mormor :)
Men först skulle vi mötas på City gross och handla tillsammans.

Förutom att äta och fika hos mormor, så gjorde mamma nå gör tråkigt, 
nämligen att mangla och inte lite heller. 
Tror hon sa 38 lakan och så massa örngott.
Jag passade på att busa under tiden!
Men ska väl erkänna att det är skönt att lägga sig i manglade sängkläder!

Avslutade kvällen med ett nakendopp med moster och mamma. 
Ja de hade så klart badkläder på sig, men jag fick bada näck :)
Sen mös jag under min bi/geting badrock innan jag hoppade i pyjamasen, där på stranden.




Söndagen:

Följde med pappa till affären innan vi åt frukost, hihi!

Efter frukost tog vi en promenad och som vanligt somnade jag.

Fix hemma stod på agendan men jag lekte och busade bara :)


Mamma och jag la oss på eftermiddagen för att vila, och mamma somnade oxå.


Vaknade till och kröp bort till mamma men somnade visst igen, typ på henne...

Storkok av mat, och jag var så snäll och lekte på golvet bredvid samt tittade lite på :)
Middagen bestod av spaghetti och köttfärssås, vilket var mumma!

Kvällen blev så fin, så det blev utelek innan läggdags.
Lekte i sandlådan och när jag var klar där kröp jag helt enkelt ur den.

Fick då leka och gå på gräset, så de mesta av sanden ramlade av och då kom granntjejerna över och lekte :)

Alltid kul när de vill komma över! :)
De ville gunga hos oss och de fick de så klart :)
Deras mamma kom oxå över till oss.
Granntjejerna är lite busiga, precis som mig. 
De smiter över utan att sägs nå till deras föräldrar, men de förstår ju var de är.
Ibland är de så snabba att komma över att de glömmer bort att tvätta sig om munnen efter maten 
så man kan se vad de ätit :) Hihi!

När vi gick mot dem, för de skulle oxå gå in för kvällen 
då passade jag på att krypa genom deras häck, och leka lite hos dem :)

Badning idag, då jag var så sandig och sen vällingen. 
Så gott och jag kan hålla i flaskan själv!

Sen blev jag lite busig, och ställde mig upp i min säng och såg allmänt busig ut :)

Men pappa vann till slut och jag somnade så gott!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!

Va kul att du hittade hit :)
Lämna gärna en kommentar, då blir vi jätteglada :)

Kramar