tisdag 9 juli 2013

Fabbes vecka, vecka 27

Måndag:

Moster och mamma hängde på till Nybroparken, där andra barn och deras föräldrar var. 
Lek, prat och byta/sälja/köpa kläder stod på agendan :) 
Mamma köpte en tröja och en kofta till mig :)

Mamma tycker jag ska ha en till vagn, en shoppingvagn så vi var till babyproffsen och kikade. 
Å denna fastnade mamma för så den fick jag prova. 
Satt helt okej i den, så den blir det nog, bara mamma bestämt sig för vilken färg jag ska ha.



Somnade sen i bilen, och vaknade upp ca 1 timme senare och var då i Horndal, 
för moster och mamma skulle kika in på en inredningsbutik.
For vidare och hamnade i Hedemora, där mamma och moster käkade glass, 
och jag fick en smoothie :)
Sen plockade vi jordgubbar och denna gång fick jag följa med :)
Gick runt i gångarna, rensade lite ogräs och smakade på nån jordgubbe :)




Stannade hos mormor på vägen hem och åt middag där och jordgubbar till efterrätt :)
Mormors kompis var där när vi kom, så nu har hon oxå fått se stiliga mig :)

Mamma sjöng för mig hela vägen hem så jag skulle hålla mig vaken...

Tisdag:

Började med att äta en gröttallrik med jordgubbar :)



Sen blev det playdate med min kompis Elis :)
Först lite här hemma, och sen på biblioteket :)
Men innan lek på bibblan hämtade vi upp moster samt åt lunch på Kopparhatten. 
Dock fick jag inte i mig så mycket, då jag inte hade tid.
 Fanns ju så mycket annat att titta på...



Efter bibblan fick Elis och hans mamma lov att åka, men jag, mamma och moster stannade kvar en stund på stan och sen for vi till kupolen, och fixade lite grejer till pappa.


Fick även provköra bilen på Ica maxi, det var skoj :)


Fick ett par skor, men vill inte så gärna ha dem på mig...

Onsdag:

Följde med mammaoch moster på en loppis, och jag hittade massa dockor, 
men fick inte köpa nån då mamma sa att jag redan hade så mycket gosedjur å sånt...
Men tanten som sålde dockorna, tyckte jag såg ut som en docka :)




Efter det åkte vi till slussvaktaren och mötte upp tjejen mamma är kontaktperson åt, 
för vi skulle fika och spela minigolf.
Fast de roligaste var ju att plaska i vattnet, där barn kan åka i små båtar :)

  
Vad gör du mamma?

Stannade hemma med pappa medan mamma följde med mormor och moster på en vända.

Torsdag:

Mamma och moster skulle till Valbo, så det var bara att hänga med...

Även där spanade jag in en docka, men inte heller där fick jag en...

Fredag:

Mormor kom förbi en vända och tog en kopp kaffe och busade med mig :)

Grannarna fick ett gruslass levererat och jag spanade så klart in lastbilen :)

Sen när mormor åkt, då kom moster och då tog vi en promenad, så jag fick sova. 
Men de körde i skogen, så de skumpade en hel del...
När jag vaknade fick jag gunga i en lekpark samt krypa runt i gräset på en fotbollsplan.



De hade hittat blåbär medan jag sov, och lånat mina skopa att lägga de i...
Så till mellis fick jag blåbär :) Mums!

Efter jag ätit mellis så blev de bakning.

Gjorde mat hos oss, och mormor och moster stannade och åt :)

Bjöd in grannarna på fika efter maten, eller in och in, vi satt ju ute.
Fikade så jag blev blå i rumpan,
så jag fick ta av mig kläderna när jag skulle leka med granntjejerna :)



Så här snygg blev jag då :) blöja, dregglis, hatt och strumpor :)

Lördag:

Mamma och pappa skulle iväg, och jag kände inte för att följa med på loppisar, 
så jag åkte till mormor och helgmorfar och busade istället :)
Vad jag gjorde där, tänker jag inte skriva hör, då mamma och pappa kan läsa...

Lånade iaf en docka från när mamma var liten :)

På kvällen blev de grillning hos oss och Robin och hans familj kom oxå hit :)
Mamma höll i hans lillasyster Jennifer och jag blev faktiskt inte avundsjuk...


Efter maten lekte jag och Robin och våra pappor i sandlådan :)


Eftersom jag blev så lortig, så fick jag lov att duscha innan jag skulle sova... Konstigt!

Söndag:

Promenad med granntjejerna och våra föräldrar.
Stannade till och lekte i en lekpark :)



Och fikade på slussvaktaren och då fick jag äta mellis :)

Efter att ha varit vaken i 4 timmar, 
så somnade jag skönt i vagnen på vägen hem och sov i nästan 2 timmar. 
Nytt rekord!

Efter lunch fortsatte vi och hänga med granntjejerna och deras föräldrar och åkte till Sandlandet 
och badade, fikade och lekte i sanden :) moster hängde oxå på :)

Är ju ingen badkruka men det är lite läskigt när man blir kall om magen...



Mormor och mosters katt följde med oss ner till badet, och stannade där tills vi gick hem igen :) 
( vi parkerade vid mormor och gick till badet, vilket inte är så långt. )



Skulle bara in till mormor och säga hej på vägen hem men blev kvar på mat :)

Efter maten åkte vi och handlade lite, och sen hjälpte jag mamma hänga tvätt innan jag skulle sova. 
Eftersom jag inte sovit nå ner under dagen, och varit vaken i över 6 timmar, så la jag mig i sängen, 
höll i vällingflaskan själv och så fort jag ätit klart la jag mig på sidan och somnade.

Men tro inte jag tänkte sova snällt hela kvällen, 
så mamma och pappa kunde laga mat åt mig i lugn och ro... Nej nej... 
Vaknade några gånger och var ledsen, 
och en vända passade jag på att bajsa så mamma fick liv att ta upp mig...

Det var min vecka det :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!

Va kul att du hittade hit :)
Lämna gärna en kommentar, då blir vi jätteglada :)

Kramar