måndag 17 juni 2013

Solen sken och vi har fått massa gjort men ändå myst!

Vilken underbar dag!!
Både för att solen lyst, min sambo varit ledig (har semester), 
vi har myst & busat men samtidigt fått en hel del gjort :)

Men går man upp i tid ( vilket vi inte gjort i helgen) så hinner man ju en hel del.



Min sambo målade klart veranda golvet på baksidan ( hade ca 2/3 kvar att måla av vår stora veranda) , 
samt "listen" in mot huset, och min svägerska kom förbi och hjälpt till och hon målade inklädnaden runt verandan samt klippte bort allt långt gräs runt kanterna.
Jag har grundmålat allt staket på baksidan, så nu ska det bara slutmålas och sen sättas på plats igen.


När vi ändå höll på å oljade vi även i stolarna och bordet på baksidan.

Vi turades om att hålla på, och leka och busa med Fabbe, och när han sov så kunde vi ju allihopa hålla på.

På eftermiddagen kom våra söta granntjejer över för de ville provgunga våra nya gungor, 
och sen lekte de med Fabian.
Tror jag aldrig sett han så nöjd förut, och så länge...


Fixade ordning på baksidan när vi var klara, så nu börjar det arta sig och bli riktigt mysigt.
Möblerna på plats, alla kuddar ligger i soffan, blommorna planterade och utställda/upphängda :)

Loppisfyndade kuddar får nu pryda vår soffa :)
Avlutade kvällen med att grilla hemmagjorda hamburgare 
tillsammans med min svägerska och hennes sambo :)





Passade även på att spraymåla några av min loppisfynd, och jag blev riktigt nöjd!

Ett sådant här vinställ har jag letat efter i flera år, då jag hittade en sådan på en blogg, 
där de målat den och använde den som handduk och ljusställ, men verkar vara supersvåra att finna.
Hittade en men den är ganska plastig, så jag visste inte hur de skulle gå...
Men chansade då jag endast betalat 30kr för den, och det blev bra :)





//Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!

Va kul att du hittade hit :)
Lämna gärna en kommentar, då blir vi jätteglada :)

Kramar