tisdag 18 juni 2013

Fabbes vecka, vecka 24

Måndag:

Promenad på förmiddagen och självklart gungning, men även handla lite på Willys.
Somnade ju som vanligt på vägen hem, men testade på ett nytt sätt gällande vaknande.
Brukar ju skrika så mamma kommer springande, men idag satte jag mig bara upp och snackade :)

Efter lunch gick vi till Bea med familj, och dit kom även fyra mammor till och sju barn till, 
så sammanlagt var vi tio barn och sex mammor :) 
yngsta var två veckor och äldsta sju år!
När de äldre grabbarna började gasta så började även jag och Vincent, 
en grabb som är två månader yngre än mig, för vi ville ju inte vara sämre :)
Massa lek, fika och prat :)

Farmor och farfar kom förbi på kvällen och åt med oss, samt byggde ihop gungställningen de varit hit 
och levererat under dagen, så nu har jag en egen gunga :)


Tisdag:

Promenad som vanligt men idag gungade vi hemma.

Skulle hämta upp moster kl 16 men var så tråkigt väder så vi åkte lite tidigare och slängde kartonger och plast, och sen tog vi en tur till Jysk, Rusta, Öob och Granngården för att kika efter krukor. 
Var även in på Arken zoo så jag fik kika på lite djur :)
Köpte även lite godis till mina kissekatter :)



Hämtade upp moster och for ner på stan och hann fika innan mamma skulle få sina fötter ompysslade. 
Fick i uppdrag att handla majskrokar samt mellis, och de fixade ju jag och moster lät :) 
Vi var även och kikade på skor till mig. 
Fick en fin jacka av moster samt en leksak :) 
kul att hänga med henne på stan :)


När mamma var klar så åkte vi hemåt, och min mormor kom hit och vi åt middag
 och sen lekte moster med mig och så städade mamma och mormor av, då de var lite smutsigt. 
Jag har väl bidragit med en del :)

Onsdag:

Vi går till Willys och mötet upp Emma och min kompis Nikolaj :) 
somnar strax innan vi är framme men blir väckt av en moped :(

Så vi tar en promenad och efter mycket om och men så somnar jag igen, och de gör även Niko, 
så när vi vaknar sen så är vi hemma hos oss och de blir lunch och sen lek ute på en filt på gräsmattan :)

Gick med dem hem en bit och samtidigt mötte vi upp moster, 
för hon och mormor skulle följa med oss och köpa blommor.
För mamma kan inte både bära mig och blommorna, och sen fick vi ju lite smakråd oxå :)

När vi kom tillbaka hade pappa kommit hem :) efter att ha varit borta med jobbet en natt.
Mormor och moster stannade på både mat och hjälpte oss att plantera.
Jag ville ju gärna hjälpa till men fick inte... 
Konstigt att de inte ville ha min hjälp...

Torsdag:

Dåligt väder så idag sov jag min förmiddagslur i mamma och pappas säng 
och mamma låg bredvid och surfade lite... Hon kanske å sov, vad vet ja...

Fick följa med mamma och tjejen mamma är kontaktperson åt och äta lunch, 
och de fick med sig en busgrabb :)
Kastade lite mat på golvet, såg allmänt busig ut och trök iväg bordet med foten :)

På vägen till bilen började de regna så mamma trädde över regnskyddet över min vagn, 
men så såg ja ju inge så jag trök ändå ut huvudet :)

Åkte direkt ut till mormor för att busa och mamma passade på att mangla lite av våra lakan, 
och då klädde jag av mig och följde med mormor in i duschen men satt i gåstolen :)

Även idag kom farmor och farfar förbi,  för farfar behövde få håret klippt, 
så pappa tog fram rakapparaten och fixade det så nu är han klippt till midsommar :)

Fredag:

Farfar kom förbi och när jag ätit lunch åkte vi till Lugnet och möte upp farmor 
och sen kikade vi på när pappas kusin tog studenten :)

När vi skulle åka från Lugnet, så var vi ju inte ensam om att göra de, 
så innan mamma kommit ut från Lugnet hade jag både bajsat och somnat :)

Åkte hem till mig och fikade och inväntade pappa och faster som jobbat och sedan for vi på studentfirande :)

Avslutade kvällen med mys uppe efter att pappa satt dit grinden 
och jag somnade i pappas famn medan vi såg på film!

Lördag:

Fixade lite här hemma mellan allt bus, och for sedan till Rottneby igen, 
men idag var pappa med för vi behövde mera blommor.

Mormor, helgmorfar och moster kom hit och vi fikade innan jag och mamma följde med dem till City gross och handlade, för vi skulle grilla hos oss :)

Var även ute och gungade med min helgmorfar medan de andra fixade maten och efterrätten.

Avslutade kvällen med att sitta i pyjamas under filten i mormors famn och mysa och dricka välling :)

Men sov oroligt, så var upp en vända till innan jag kunde somna för natten.

Söndag:

Tog sovmorgon, och gick inte upp förrän 10,30, så jag satt i pyjamas 
och åt frukost när farmor och farfar kom förbi :)

Mormor, moster och helgmorfar kom förbi för att hämta bilen, 
som de lämnande kvar här igår, och de stannande även för att fika :)

På eftermiddagen var vi bjudna på mat hos min faster och farbror, och innan de andra skulle äta efterrätt så gick vi upp till lekparken som är bredvid dem och jag fick leka :)
Åkte rutschkana med mamma en gång, och åkte lite själv med hjälp av mamma och så gungade jag :)

Tog en promenad runt kvarteret för att se hur de går för de andra som bygger hus 
och jag råkade visst somna....
Vaknade av att pappa kom brummande förbi med åkgräsklipparen de har. 
Han skulle köra in den i garaget efter att ha provat den...

Fick träffa nästan hela släkten idag :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!

Va kul att du hittade hit :)
Lämna gärna en kommentar, då blir vi jätteglada :)

Kramar