fredag 24 maj 2013

Glad för så lite!

Tänk att man kan bli så glad, för så lite :)

Efter nästan en vecka med magsjuka, så ville grabben faktiskt ha lite mat igår :)
Han gapade, och ville ha mer.
Vissa gånger under denna vecka har han inte ens velat se skeden, flaskan eller muggen, och nu plötsligt öppnade han munnen för mer :)

Få i vätska är ju inte det lättaste, men ack så viktigt, men att försöka få grabben att förstå det, det går ju inte...
Pratat med BVC ( skulle ringa henne och få råd, men hon han ringa innan då hon ville ändra tiden för 8 månaders kontrollen ) och jag är så glad att vi har henne, då hon är så bra. Hon frågade om han kissade, och det är ju så svårt att se när det även är diarré, och det förstod hon.
Men hon sa även att en regel är att orkar barnen leka så behöver man inte gå till doktorn, och det har han ju orkat iaf korta stunder.

Gissa då om jag blev glad när jag nu bytt två blöjor här på morgonen/förmiddag ( ca 6 och 10) och de har varit blöta. Inte bara lite utan rätt så rejält :)

Nu ligger grabben här bredvid mig och sover, efter att ha fått i sig lite mer än en halv portion gröt, och jag passade oxå på att lägga mig och vila lite ( läs surfa :) )

Får se om de håller i sig, eller om de bara var en tillfällighet.
Jag hoppas så att de håller på att vända, om man nu vågar skriva så!

Så av denna anledning har det varit ganska dött här inne denna vecka...

Kram på er! / Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!

Va kul att du hittade hit :)
Lämna gärna en kommentar, då blir vi jätteglada :)

Kramar