fredag 19 april 2013

Veckan som gått enligt Fabbe, vecka 16

Hej, det här är Fabian!
Jag lånade mammas och pappas dator lite grann och tänkte berätta hur min vecka varit hittills.

Måndag:

Jag och mamma tog det mest lugnt, men vi busade även och myste.
Sen på eftermiddagen så skulle jag till doktorn, för 6 månaders kontroll tror jag det hette.
Allt såg bra ut och jag klarade testerna läkaren gjorde på mig.
Fick klä av mig naken så de kunde väga mig, och nu stannade min matchvikt på 8115g, 
så jag har gått upp ca 500g på 10 dagar. Det ni!
Men inte var det någon som talade om att jag även skulle bli stuken, två gånger till och med, ett i varje ben.
Det gjorde ju ont och så fick jag plåster.
Tur att det onda gick över fort iaf.

Tisdag:

Vaknar och har feber, 38,7. Dumma spruta!
Feber hela dagen men den gick neråt iaf...

Efter lunch kom mormor, för hon skulle hjälpa min mamma och städa.
För det är nämligen så att min mormor jobbar på ett städföretag och hon är ju liksom proffs nu!
Sen ville hon ju självklart mysa med mig oxå!
Moster kom lite senare och passade mig, medan mamma och mormor städade.
Så nu är det fint här hemma, och inge små skräp på golvet som jag kan stoppa i munnen.

  

Onsdag:

Pigg igen och ingen feber så jag fick följa med mamma till stan, 
då hon skulle käka lunch med tjejen hon är kontaktperson åt.

På kvällen ville vi hitta på nå, då pappa var borta med jobbet. 
Tror det hette Stockholm han var till...
Så vi besökte mormor och moster och myste med dem :)

Torsdag:

Pappa kommer hem igen! Jippie!
Men innan det var jag och mamma på Öppna förskolan och lekte och sjöng sånger.
Älskar att höra sånger och blir helt till mig när fallskärmen kommer fram :)
Vi hade bestämt möte med Emma och Nikolaj, så det var oxå där :)
Efter sångstunden så fikade vi, och jag fick kiwi och smörgåsrån med leverpastej på, vilket är så gott!
Sen däckade jag i vagnen, och vaknade i en skoaffär, där moster provade skor.
Hon hittade ett par jättefina i svart och rosa.
Eftersom moster skulle iväg på nå, tror de hette föreläsning eller så, 
så ville hon gärna äta innan så vi hängde på.
De blev pizza för dem på American Take away, och där fast det en rolig leksak med massa bollar.
Men de tyckte jag var för liten, så jag fick inte prova... :(

På kvällen när pappa kom hem så tog jag ett bad, och skvätte så både mamma och pappa blev blötta.
Men det var så kul :)
Efter det blev det pyjamas, prova tandborsten, saga och sen välling.
Men tror ni jag tänkte sova efter det...nej nej...så till slut gav mamma och pappa upp 
så jag fick komma upp och springa av mig lite...

Jo just ja, idag kunde jag sitta helt själv!!

Fick fina kläder av mormor, som hon fyndat på utföräljningen i gamla Onoff butiken.
Tror jag ska skicka dit mamma å se om hon kan hitta mera saker till mig.



Fredag:

Mys, bus och lek med mamma hemma, då det var trök väder. 
Hittade en plantagen tidning som var väldigt intressant och den lusläste jag.
Ev. så mycket att den gick sönder...

När pappa kom hem efter jobbet, så åkte vi ut till mormor och fick nybakade bullar 
eller inte jag men hade gärna velat haft! Såg så gott ut!
Jag fick nöja mig med apelsinbitar, och sedan äggröra som mormor fixade åt mig.
Sen skulle de se på Let´s Dance, men sitta still är inte min melodi.

Det var min vecka, så nu får vi se vad helgen har att erbjuda.
Tror min mamma skulle iväg på nåt imorn så då får jag roa pappa.
Sen pratades det om grillat och att faster, farbror, farmor och farfar skulle kommer och hälsa på :)
Å på söndag ska vi åka till min morfar, som är en jordgubbe, för det är hans födelsedag.
Tyvärr han jag aldrig träffa honom.

Oj det tog visst stopp!


Natti natt på er och sov så gott önskar Fabbe!!

Ps. Fabbe glömde publicera detta inlägg innan han la sig, så därför kommer det ut så här sen... 
//Mamma Mia










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!

Va kul att du hittade hit :)
Lämna gärna en kommentar, då blir vi jätteglada :)

Kramar