måndag 29 april 2013

Fabbes vecka, vecka 17

Förlåt att jag lurades förra veckan, då jag påstod att det var jag som skrev. 
Men så var det ju inte så klart, för det kan jag ju inte än.
Utan det är mamma som skriver men det är jag som talar om hur jag tycker och tänker, 
och upplever veckan.
Tänkte faktiskt försöka göra detta som ett återkommande inslag. 
Tycker ni det är en bra idé?


Måndag:

Mamma satte mig i vagnen och så promenerade vi bort till Willys där vi mötte upp 
Emma och min kompis Nikolaj (från föräldrargruppen) för att ta en promenad runt Tisken.
Men jag sov mest, men vaknade iaf så jag kunde få en banan inne på Willys, för alla barn får en banan där :)
Åh banan är ju så gott!

Tisdag:

Även denna vecka fick jag följa med ner på stan, 
då mamma skulle möta upp tjejen hon är kontaktperson åt, och käka lunch.
Jag fick oxå käka lunch på stan :)

Min mormor kom förbi efter att hon fixat sig i håret och då fikade vi och sen åkte min mamma och hämtade min moster när hon slutat och så kom hon oxå och busade med mig :)
Lekte med bollarna, och de gjorde ett bollhav i min badbalja :)

Avslutade kvällen med ett bad med massa plask! Hihi :)

Onsdag:

Mamma fick lov att väcka mig, för vi skulle ner på stan och träffa föräldrargruppen på biblioteket.
Han som jobbade där han skulle göra ett test, och läsa en bok för oss och se hur länge vi orkade lyssna...
Men det var ju ingen konst, vi satt alla där som små ljus och lyssnade tills han läst klart!

Lekte lite på biblioteket med mina kompisar Elis och Nikolaj, innan det var dags för lunch på Kopparhatten.
Där var de så snälla att de ställde fram ett bord samt barnstolar uppe i entrén så vi kunde sitta alldeles själva och slippa trolla bort våra vagnar.


Slog nytt sovrekord i natt, sov från ca 21 till 06,20, det ni!

Torsdag:

Promenad idag med men idag med granntjejerna och deras mamma.
Satt och spanade in dem i smyg, för de är ju stora tjejer (2 och 4 år)

Mamma hjälpte till att natta mig, men på morgonen när jag vaknade så var inte mamma där...

Fredag:

...för hon hade åkt med min moster ner till Ullared, så idag fick jag vara hemma själv med pappa. 
Men det var oxå kul :) 
Pappa tog ut mig på två promenader, men jag sov bara under den ena.
På kvällskvisten kom farbror Simon förbi och käkade med oss, och även min farmor och farfar :)
Så jag fick busa med dem :)

Pappa säger att jag måste fått mitt körkort i flingpaket, då jag kör som jag stulit "bilen" (gåstolen) och åker ifrån poliserna och fartkamerorna bara blixtrar... sån e ja :)

Lördag:

Nu är ordningen återställd för nu är mamma hemma igen :)

Mamma och jag tog vagnen och styrde kossan mot mormor och moster, 
och vaknade när jag kom fram och fick då lunch som mamma tagit med :)
Pappa kom efter då han skulle tvätta bilen, och så slapp vi gå hem.

Tog en till promenad men nu var både pappa och moster med.
När vi kom hem från promenaden så tog vi (jag, mamma, pappa, moster, mormor och helgmorfar) en tur till stan, då det var våryra och alla utom jag fick smaka glass från glassbilen. Orättvist!
Passade även på att komplettera med det som saknades till middagen, som vi intog hos mormor :)

Mormor gjorde äggröra samt kokade färsk broccoli till mig, och jag kunde inte sluta äta. 
Åt även färsk ananas och det var mumma!
Tror jag var bottenlös idag!

Mamma och pappa tänkte att jag skulle sova lite innan maten, men det gick jag inte med på, utan jag vilade bara lite... så jag va vaken över 5 timmar ( brukar annars somna efter ca 2 timmar  
och somnade då "stående" i pappas famn!

Söndag:

Provlekte med några av grejerna mamma köpt åt mig :)


Vilken promenerande, bara för att jag ska sova...
Moster, mamma och jag tog en tur runt Hosjön, och jag sov större delen av promenaden, 
men när jag väl vaknat då ska jag sitta upp så jag ser nå.
Stannade även idag åt käkade lunch hos mormor innan pappa kom och hämtade oss.

Handling stod på schemat idag, och det vara väl okej, då jag fick sitta i pappas famn,
Sen kom Malin och Magnus på besök, för att hämta en dator som min pappa hjälpt dem med, 
då han kan sånt!
Malin fick hålla i mig, och hon sa att jag var väldigt rörlig.
Hon har ju en brorson som är typ 2 veckor yngre än mig, så jag kanske får träffa honom nån dag och ta en promenad, då Malin ibland brukar låna honom :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!

Va kul att du hittade hit :)
Lämna gärna en kommentar, då blir vi jätteglada :)

Kramar