måndag 18 mars 2013

Graviditeter, så olika det kan vara

Tänk vad olika en graviditet kan vara...
De flesta har väl någon form av symtom, som tex. illamående, foglossningar eller vätska i kroppen.

Men jag hade i princip inga symtom alls.
Lite halsbränna på kvällarna kunde jag ha på slutet...
Jag jobbade samma vecka som Fabian kom (onsdag och torsdag på plats i Borlänge och fredagen hemma)
och sen gick jag på Rättviksmarknad hela lördagen, och han kom på söndagen.
Under hösten var jag med ut och plockade lingon.
Visst jag kanske fick resa på mig en del, men ändå.

Sen var det ju ingen liten kille jag gick och bar på visade det sig ju när han föddes.
Han vägde ju 4220 g och kom en vecka tidigare än beräknat.
Men jag hade inte så stor mage.

Undrar hur nästa graviditet blir, för jag hoppas ju att vi får ett till barn.
Vi har ju två befruktade ägg ner frysta, så man hoppas ju att det ska gå lika bra igen.
Då kanske jag får alla tänkbara symtom istället, och kan inte röra mig överhuvudtaget...
Vem vet?!

Fick nyss reda på att en kompis lillasyster är på förlossningen, så idag borde det komma en liten bebis :)
Enligt ultraljudet så var det en tjej, så vi får väl se om det stämmer.
Bett min kompis höra av sig hur det går :)

Lite svårt att förstå att Nathalie, som för mig fotfarande är lilla Nathalie ska ha barn. 
Kommer ihåg det så väl när vi var på hennes skolavslutning i trean, när hon var på fotbollskolan, 
och när hon bar runt på min stora anka jag köpt på kupolen (samlade på ankor när jag var yngre) 
och tyckte det var igår...
men Nathalie är ju faktiskt 20 år, så liten är hon ju faktiskt inte.

// Mia


Uppdatering!

Har nu fått reda på att en liten tjej kommit till världen!
Grattis Nathalie!!

Den senaste tiden tycker jag väldigt många fått tidigare än beräknat, även vid första barnet, 
som för Nathalie, samt för oss.

1 kommentar:

Hej!

Va kul att du hittade hit :)
Lämna gärna en kommentar, då blir vi jätteglada :)

Kramar