torsdag 7 februari 2013

Fabian 4 månader


Firade 4 månader med ett besök på Öppna förskolan
och jag hade med mig fikabrödet vi bakade i måndags, och det var uppskattat!
På Öppnis var även våra nya härliga vänner Erica och Elis, 
som vi träffat via föräldrargruppen och det är vi båda väldigt glada för :)
Alltså både att vi lärt känna dem men även att de var med idag :)
Nästa vecka åker vi till dem och hälsar på :)

Nu efter nyår startade föräldrargruppen, 
och jag är glad att vi gick dit, för vi har lärt känna härliga mammor och deras söta barn :)
Vi har pratat, lärt oss babymassage och umgås och som tur är, är det flera gånger kvar...

Fabian är nog den som skrattar och pratar högst men även den som blir mest ledsen och skriker högst...

Fabian verkar gilla sång och musik :)
Sångstunden på Öppnis är kul men även Babblarna :)
Se på tv är en annan kul grej, speciellt när det rör sig eller är fina färger.


4 månaderskontroll i tisdags och allt såg bra ut, och nu är han 66,5 cm lång och väger 6655g.
Han växer så det knakar och ersättningen har vi gett mer av, så nu får han 150 ml 6-7 gånger per dygn.
Han har även fått prova banan, och det var gott!
Så gott att han blev besviken dagen efter när han bara fick sina droppar...
Mera mat blir det att prova nu till helgen. 
Potatis kanske?


Han har även fått prova att sitta i tripp trapp stolen ( den som jag hade när jag var liten :) ) och även i stolen som han har hos mormor, en stol man sätter på bordet.
Han sitter just nu bäst i stolen hos mormor, men träning ger färdighet!

Sover fortfarande bra på nätterna, men några nätter har vi varit mera ledsna, som i natt.
Då önskade jag att jag kunde delat på mig, då pappan i huset inte var hemma.
Det är inte lätt att både trösta och göra ersättning samtidigt...
Sen när han ska sova, så ska en snuttefilt var med :)


Förra helgen så fortsatte han att sova fast vagnen stannat efter promenaden, så han fick fortsätta och sova ut i det fina vädret och sov 1 timme till, vilket inte är så vanligt då han helst vill sova i våra famn på dagen och inte speciellt länge, typ bara en halvtimme åt gången.


Bada är ganska kul, och nu har Fabian både provat att bada med mamma och duschat med pappa.

Vi har haft barnvakt vid några tillfällen, dock bara några timmar men det har inte varit några problem, varken att vara hos mormor eller med farmor och farfar, vilket är skönt!

Börjat greppa grejerna i gymmet, så min lilla kille börjar bli stor...

//Mia

1 kommentar:

Hej!

Va kul att du hittade hit :)
Lämna gärna en kommentar, då blir vi jätteglada :)

Kramar