söndag 13 januari 2013

Städa med barnvakt

Fortsätter på det här med sovning och Fabian.

 Grabben sov riktigt riktigt bra i natt, det gjorde dock inte hans mamma.
Jag var bla. uppe ca kl 04 och gjorde ersättning, då han brukar vakna mellan 4 och 6, 
och jag tycker det är så skönt att det är klart när han vaknar. 
Men i morse vaknade han först kl 07,30. 
Rejäl sovmorgon :)
Sen åt han frukost och sen vi sen sov vi typ 2 timmar till :)
och på morgonkvisten när han ligger bredvid mig, då sover oxå jag mycket bättre.
Konstigt det där! 
Borde ju sova bättre när han ligger i sin egen säng, 
men är säkerligen så orolig så därför jag inte kan sova...

På dagarna så sover han ju som sagt var 30-60 minuter i streck, 
och då hinner man inte göra speciellt mycket.
oftast vill han inte ligga själv heller, utan i famnen och då får man definitivt inget gjort!
Och när man ser allt hemma som skulle behövas göra men inte hinner göra så blir man lite deprimerad.
Man känner att det hänger över en...

Så idag fick ( de ville mer än gärna ) farmor och farfar se efter Fabian och vi städade, 
och prickade av en hel del på att göra listan.
Känns så skönt och nu kan man bara njuta av tiden med Fabian 
utan att känna att man skulle gjort det och det...

Vi tar inte hjälp med städningen utan vi har istället barnvakt så vi får städat.
Funkar bra för alla parter :)

Så nu är julen urstädade för denna gång!

Röda krukor passade ju inte längre i köket, så dessa rosa förvaringskorgar fick agera kruka så länge.
För granarna var fortfarande fina, så de får stå kvar ett tag till...



Ny matta i köket, som jag fått låna av syrran.
Fint loppisfynd!


//Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!

Va kul att du hittade hit :)
Lämna gärna en kommentar, då blir vi jätteglada :)

Kramar