onsdag 7 november 2012

Fabian 1 månad

Lite uppdatering om Fabian:
(skriver ner lite här, så man har kvar som minne)

Tänk att lilla Fabian blir 1 månad idag, vad har tiden tagit vägen...

Hade tänkt att han skulle sova nu en stund här bredvid mig, men de verkar han inte vilja...
...så förhoppningsvis somnar han i vagnen, 
när jag följer med Bea på en promenad och hämtar Robin på förskolan. 
Han brukar ju sova bra i vagnen...

Igår kväll var han så gnällig, tror han var så himla trött men inte skulle han sova. 
Nej nej...
Men däremot så har han sovit bra i natt, och hela natten i sin säng :)
Försöker ha som rutin att han i alla fall, börjar natten med att sova i sin säng.

För igår var jag, Fabian och mamma/mormor till Rättvik och besökte gamla tanter :)
Ja för gamla är de, den ena är 90 och den andra 95!

Först besökte vi mamma/mormors helgbos mamma och 
sedan besökte vi mammas/mormors extra mamma, som varit som en extra mamma sen hon var liten.
Hon höll lilla Fabian, och var så tacksam att vi kom på besök, så hon fick träffa Fabian.
Tänk 95 år i mellan dem :)

Vi hade även tänkt att hälsa på min mormor och Fabians gammelmormor, 
men hon var tyvärr sjuk och vi vill inte bli smittade.

Så igår var det 1 månad sen jag sist var i Rättvik, och då på Rättviksmarknad och 
jag tror nog att den turen satte igång värkarna...

Sist vi var till Bvc så var han 57 cm och vägde 4675g
Så han har vuxit 5 cm och gått upp en hel del.
Då han var nere på 3800g som lägst.

I förra veckan (30/10) när vi var ut till mamma/mormor och han låg i hennes knä och hon förde en röd tomteluva fram och tillbaka så kunde han följa med blicken :)

Han har börjat gilla att bada och nu sist så log han flera gånger, dock tror jag inte det är riktigt medvetet än..
Han kom oxå på att om man sparkar med benen mot kanten så kan man åka fram och tillbaka :)

Åka bil är helt okej, han sover mest.
Men han sitter ju väldigt nedsjunket och ihop tryckt och det är väl mysigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!

Va kul att du hittade hit :)
Lämna gärna en kommentar, då blir vi jätteglada :)

Kramar