söndag 16 september 2012

Tomten på framsidan

Vi har ju faktiskt haft lite projekt hemma nu under sommaren, 
men jag har helt enkelt glömt bort att visa.
Ett projekt vi tänkt länge, men inte blivit av förrän i år.
Men nu så är det klart :)

Hittade ingen förebild, men ni kan nog tänka er hur det såg ut, 
med en rätt så brant sluttning ner mot vägen...
Inte alls roligt att klippa där, så nu tog vi tag i saken och fixade en mur där istället.

Bygglovet fixat, så då var det bara att börja...

Anlitade Hanssons lastmaskiner för att gräva och dona.

Första dagen:

Grävde ur, samt fick leverans av matjord, som de tippade uppe på vår gräsmatta.




Andra dagen:

Hanssons hade lagt dit asfaltskross och plattat till.

På Kvällen:

Leverans av murstenarna, och min sambo och
tre grabbar till ( tackar för hjälpen föresten!!) fixade muren.
Klart på en kväll :)



Tredje dagen:

Hanssons kom förbi och fyllde upp med mer asfaltskross och flyttade ner matjorden mot muren.




Sen har vi finjusterat matjorden och sått gräs.
Peppe finjusterade och jag sådde gräsfrön.

Så här ser det ut nu:




Eller lite mer gräs har vi nog fått, då dessa bilder är tagna för ett tag sedan.

//Mia

2 kommentarer:

  1. Nu har jag dragit vinnaren till bärselen på min blogg.
    Kika in och se vem som vann, och passa gärna på att anmäla dig till min andra tävling också om du inte redan är med i den :)

    SvaraRadera
  2. Men så fint det blev.:-) Kram

    SvaraRadera

Hej!

Va kul att du hittade hit :)
Lämna gärna en kommentar, då blir vi jätteglada :)

Kramar