torsdag 27 september 2012

Roligheter :)

Länge sedan man fick ett brev i brevlådan, mest räkningar å annat tråkigt. 
Ja ibland, kommer det någon trevlig tidning, men det är ju inte allt för ofta tyvärr.

Men igår och idag har jag fått två trevliga mail, och det är inte fy skam det heller.

Först från a-kassan, där jag blivit beviljad a-kassa. Tackar!
Men tror inte riktigt på det, förrän jag får pengar utbetalda.
Nu första gången, skulle jag få en halv dag, på två veckor pga. 7 dagars karens. Det ni!

Men det andra mailet var ännu roligare :)
Det var nämligen från IKEA, dit jag skickat in ett bidrag till deras syjuntetävling, 
och fick följande mail:
Efter att ha gått igenom över 400 bidrag till syjuntetävlingen på Livet Hemma är vår jury nu klara med uttagningen, och ditt bidrag Snuttefilt är ett av de utvalda till finalen.

Jag är ingen fena på att sy, då jag har lite dåligt tålamod 
men snuttefiltar tycker jag är riktigt roligt att göra.
Här hittar ni mitt bidrag.

Att bara bli uttagen till final, tycker jag är kul :)



Syrran mailade för ett tag sedan och frågade om de skulle anordna loppis även i år, 
men fick till svar att de skulle de inte.
Därför blev jag glad, när jag var in på deras sida och såg det de visst kommer anordna loppis på parkeringen på IKEA i Gävle.

En riktigt bra loppis, där man brukar kunna göra fina fynd :)


Här är några av fynden vi gjort där :)

Kruxet är att det är i slutet av oktober, och då kanske jag har en lite bebis, eller så är det snart dags, och då vill man kanske inte ut och åka.
Men det får tiden utvisa...

Skulle iaf vara kul att åka dit, och syrran kommer definitivt följa med.
Det behöver jag inte ens fråga om :)

//Mia

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Har nu en ny tävling ute där du kan vinna en superfin fodrad väst till barn.
    Enkla regler förstås :)
    Missa inte heller min tävling där man kan vinna en härlig goodiebag!

    SvaraRadera
  2. Vilken fin sida! Mysigt med bebis! Kram Lotta

    SvaraRadera

Hej!

Va kul att du hittade hit :)
Lämna gärna en kommentar, då blir vi jätteglada :)

Kramar