onsdag 7 december 2011

Slö, helt enkelt!

Hur hinns allt med?

Min adventstake är inte ens klar och de är tredje advent på söndag.
Har haft allt hemma ett tag nu till den, men de där att börja, de är de som är svårt.
Bilden finns sedan länge i huvudet men att få de gjort, de är de svåra för mig,.
Har alldeles förmycket på gång i huvudet, så då blir de väldig lite gjort med händerna i verkligheten.
Lika så ett tre våningsfat som jag köpte i somras på en loppis.
Den står där på bordet, men en massa saker i sig men inte färdigt.
Ute ligger en hylla som ska skruvas ihop och tas upp för där ska alla mina underbara inredningstidningar ligga är de tänkt.
I garaget står mitt skåp halvmålad och skäms, skulle göra klart de under syrrans semester och de var väl en 5-6 månader sedan.
1½ strykning till så är de klart, men byta om och gå ut för att måla är inte riktigt min grej.

Sen står de en massa möbler som ska ut på blocket, stått där sen september kanske men inte ligger dom på blocket heller.
Just nu i detta skrivande så känner jag mig väldigt slö men jag bara orkar inte ta tag i saker och göra klart dom.
Jag är bäst på att börja men sämst på att avsluta dom!

Men idag har de iaf blivit lite mer bakat.

Pepparkaksdegen har sovit i kylskåpet under natten.

Så idag har de blivit mormors hemmagjorda pepparkakor här hemma samt lussekatter!

1 kommentar:

  1. Du får trösta dej med att du iallafall har bakat:) Gör en lista, och tänk BARA på en sak i taget, beta av listan lååångsaaamt. Kan funka;)
    kram Irene

    SvaraRadera

Hej!

Va kul att du hittade hit :)
Lämna gärna en kommentar, då blir vi jätteglada :)

Kramar