söndag 18 september 2011

Nästa projekt påbörjat :)

Nu har vi äntligen påbörjat vårt projekt: Sovrummet!

Sängen samt tillhörande sängbord är sålda (ni hittar detta inlägg här), 
och under veckan plockade vi ur rummet, så nu sover vi i gästrummet (tillfälligt)




Inhandlat renoveringsväv,samt våtrumslim, så vi slapp spackla. 
För det skulle ha tagit väldigt lång tid, då huset rört på sig, så det var en del sprickor. 
Till ena väggen köpte vi träpanel. 
Blir lite mer liv i rummet, samt att jag tycker det är så snyggt.




Gick fort att sätta upp renoveringsväven samt träpanel,så idag när jag jobbade var min sambo iväg och köpte vit färg ( konstigt va?) samt en provburk grå. 
För vi har gått halva väggen var, då jag ville ha vitt, men min sambo tyckte det blev för mycket vitt, så han ville ha en fondvägg. 
Så det kommer bli en en grå vägg där tv ska sitta.
Tror faktiskt att det kan bli rätt snyggt!




Träpanel är målad en gång, och de två andra väggarna är nu färdigmålade med vitt.


Så nu under veckan, ska vi köpa grå färg, och måla väggen med, samt måla träpanelen igen, och ta en tur till Ikea, och kika på ny sängram :)

Eftersom vi inte behövde göra något åt golv och tak, så tog detta projekt inte så lång tid :)

//Mia

1 kommentar:

Hej!

Va kul att du hittade hit :)
Lämna gärna en kommentar, då blir vi jätteglada :)

Kramar