måndag 23 maj 2011

Loppis resa genom 5 kommuner

Innan dagen var slut hade vi hunnit resa genom 5 kommuner, på jakt efter fynd!
Vilken härlig lördag :)

Vi hade bara tänkt att stanna till en liten vända i Stennäset innan vi får vidare, då vi trodde att den vara lika lite som förra året, men va fel vi hade...
Ca 25 hushåll hade ställt ut sina grejer för försäljning och vilka fina fynd vi gjorde. 
Vi var in på 23 av dom 25 loppisarna!
Nu har vi verkligen något att pyssla med i sommar, för här ska slippas och målas.




Min sambos kollega sålde grejor vid sitt hus och när vi kom förbi så sa han:
 "jag sa precis till min fru att du snart kommer dyka upp".
Va då brukar vi vara på loppisar :)

For vidare till Rättvik för att besöka årets trädgårdsmässa. 
Massa fint, härliga blommor, inspiraton och en del inhandlat :)



Köpte en dörrstopp, men fick lov att ta ur innehållet och hälla i mera grus, för annars blåste dörren igen.


När vi ändå var i trakterna, så bestämde vi oss att fara vidare mot Leksand och byarna runt omkring, för även där var det loppis.

Kullbjörken, Österhola, Laknäs, Tällberg och Hjortnäs fick sig ett besöka.

I Kullbjörken hittade syrran en tallrikshylla, för ett okej pris,
 men tyvärr var den lite för trång, för att kunna ha böcker i. 
Så himla synd när det var ett vettigt pris!

I Tällberg strax nedan för Åkerblads hotell finns en mysig butik, 
och de har även ett litet café nu ,så där stannade vi å fika. 
Hembakat, kan de bli bättre!

Gjorde en hel del fina fynd under dagen, mest jag för en gång skull, annars brukar de vara syrran som gör mest fynd.



En ny plånbok var välbehövligt, eller vad säger ni?! Hihi!!


Denna sötnos kunde jag inte motstå. 
Blev min för en 5:a.
Har en stor äggkorg, och nu även en liten.


Avslutade vår loppisdag med ett nytt besök hos Hanna, med bloggen Det stora gråhuset, och hennes loppis, nu när vi hade lite mer tid.

Kramar Mia

1 kommentar:

  1. Förstår att ni har fullt upp med era loppisresor. Det är ju så roligt att fynda. Ni är varmt välkommen till Lavendel & Lantliv jag finns 3,5 mil norr om Gävle mot Söderhamn. Om ni kommer ska jag tipsa om loppisar här i närheten.
    Kram
    Eva-Lena

    SvaraRadera

Hej!

Va kul att du hittade hit :)
Lämna gärna en kommentar, då blir vi jätteglada :)

Kramar